25 februari 2011

Bara -2

 Man kan kanske inte kalla det vår när det är -2 ute? MEN det är ju bättre än -12 i alla fall! Och nästa vecka ska det bli soligt OCH ännu mildare, enligt SMHI. Det här börjar bli en väderleksrapportsblogg...Men det upptar ju en hel del av mina tankar så...

Jag har provat närlinserna lite, men har inte hittat något riktigt roligt att fota än, jag har inget som blommar, och inte heller några gamla tulpaner (inte ens några nya) så provfoton kommer sen när jag hittat något skojigt!  
 
Ägghövve? 
 Så här kan man ju göra om man vill i Photoscape...

Jag såg lite reklam för Expert foto, de har halva priset på canvastavlor nu. Det gäller ju bara att välja ut vilken bild man ska ta...hmm...inte så lätt! (Men det blir INTE den här ovan) 

Och jag läser och läser...just nu är det Reginald Hills Hämnden. Den verkar ruskigt bra. Det är något särskilt med engelska deckare. Miljöbeskrivningen och så är det inga jäkla dagishämtningar hela tiden som det är i många av våra svenska "deckardrottningars" böcker...

Men nu blir det en kopp kaffe:

 


4 kommentarer:

Södervädertrött sa...

Den dagen jag ser en tussilago ska jag skrika JIPPI våren är här!

Jag håller på att bli knäpp av vädret, samma snö som ligger på taken varje morgon jag stiger upp. Isiga gator där isfläckar lurar för att bjuda på ett lårbensbrott!
Vintern borde förbjudas....

Ha en riktigt go fredag på Bällävy.

AnnaKK sa...

Det är "värmebölja" här också - iallafall jämfört med för ett par dar sen. :-) Men jag nöjer mej inte... Vill allt ha PLUS-grader också!!! >:-)

Satt och kikade i fjolårets bildmappar igårkväll, och det är iallafall betydligt mindre vinter nu än vad det var vid samma tid då. Så det kan man ju åtminstone tillföra nåt slags PLUS-konto... :-)

Välja ut ett enda foto ur produktionen för att göra en tavla verkar vara ett "mission impossible"!? Men lycka till!! :-D

Det här ovan kanske du kan försöka göra tredimensionellt, och ha som äggliknande pynt i påskriset fram över!? ;-)

Ha en fin dag! :-)

mimmi sa...

Tack för tipset :) du kan fota vatten droppar ;)
och kolla om din stekel lever iså fall kan du ju testa på den :)

mimmi sa...

PS
jag glömde att ta tala om Din bild på myran Den är BARA så helt otroligt underbar :D