17 februari 2011

Med jord under naglarna...

 vad är det här? Jag kände igår kväll att det var något som doftade och massor av knoppar var det i: 
 Min lilla hoya! Denna är så söt med små ulliga blommor som doftar starkt. 
 Omplanteringsdags för alla mina pelargoner tyckte jag det var! Jag vet inte vad dom tyckte men nog måste det vara skönt att få lite ny jord under fötterna rötterna?
 Detta ormbo är en doftpelargons rötter. Nu har den en lite större kruka.
Och VAD är detta som jag har planterat? Kan ni gissa? 

6 kommentarer:

mimmi sa...

De var jätte söta :)4Kan det vara sparris .hm nej lite för långa för det .. stearinljus .. nu när det är så kallt ute kanske man kan odla sånt ?
jag har precis kommit in .. fy det var inte roligt att gå på promenad idag

soffie sa...

å va mysigt att de blommar,
kanske nån slingrig växt,

AnnaKK sa...

Jag tänkte faktiskt också på sparris - men det skulle kunna vara vitlök också. Kanske...? :-)

Tror inte jag ska se efter hur det ser ut på djupet i mina blomkrukor, men jag misstänker att det kan vara trångt och jordfattigt där också... <:-)

Det var en liten tunn isskorpa som svanarna gick på - emellanåt trampade de igenom. Såg rätt kul ut! :-D Och på ett ställe hade de öppet vatten så de även kunde simma runt lite grann. Det är ingen sjö eller så, utan en åker som blev översvämmad häromveckan när det var regnigt och milt.

mammakero sa...

Jag hade oxå tänkt börja plantera om blommorna, men jorden, som jag har i ett förråd i trapphuset, har frusit! Måste ta in jordpåsarna och tina upp dem först!
Vilka härliga dunbollsblommor den Hoyan hade! Har aldrig sett den sorten förr!

Unknown sa...

Er det bambus? Nei, jeg er usikker.

Takk for hilsen. Det er et herlig sted jeg skriver om i dag. Lengter du også tilbake?

Ønsker deg en fin kveld!

Vasselina i söder sa...

Självklart är det VASS ifrån VÄNERN!