26 februari 2011

Hur tänkte dom här?

En soffa. Ett cykelrum. 
"Ja, men det blir perfekt att ställa en gammal soffa där, ifall någon är trött efter sin cykeltur. Oj, står där en motionscykel! Den flyttar vi på till andra sidan rummet! Va? Köra bort sånt här till tippen? Med vår fina bil? Aldrig i livet! Sånt här kan nån annan ta hand om!"
Jisses. Dä finns fôlk te allt! 
Inte för att jag är perfekt (eller, jo, kanske)  men jag har lärt mig att det är inte andras sak att städa efter mig. Så det är INTE våran soffa! Men jag kanske ska sälja den på Blocket? 200 kronor? Mot avhämtning!  
 Soffpotatisar sökes! 

 Och så kom det ett brev:
 från en liten bokvän, en liten Tekopp i en stad vid havet. Blomfrön. En del är märkta, andra blir det v-ä-l-d-i-g-t spännande att följa! 
Så tar vi lite mer sommarbilder! Rosa denna gång. De hjälper de här vinterprotesterna verkar det som! Plusgrader idag och regnsnöblask. Och en talgoxe som vrålade ut sitt vårskrik här utanför! 


3 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Ja du, det finns folk till allt. Fattar inte hur folk tänker - om de tänker något alls.
Vi har samma problem på våra vindar. Där placeras diverse prylar utanför de egna förråden, för därinnne är det tydligen alldeles för trångt.
Vadå rensa??? Ja men det är ju jobbigt och som sagt, grejerna måste ju då köras bort också.
I New York kan man ställa ut saker, som man inte längre vill ha på trottoaren. Det dröjer inte många minuter förrän det kommer någon ny ägare och bär iväg sitt fynd.
Så blev Sonen av med en del saker, som han hade tröttnat på - inklusive sin motorcykel, som han INTE hade tröttnat på ;)
Läckra blommor! Vi fortsätter att blombomba Kung Bore!
Kram,

♥ Carina ♥ sa...

Härliga blombilder!
Här har det också varit milt idag och det är man ju inte bortskämd med den här vintern :)
Kram

Fröken M sa...

åh, då kanske du har något tips ? Jag har ingen aning om vad jag ska göra med mitt deg kladd om några dagar och just nu är jag mest rädd att det inte ska bli någon suris alls !?
Jag är som sagt HELT GRÖN på det här :)