19 februari 2011

Sorry, Mimmi...

 ..men nu har violen fått gå ut igen! Jag tog ju in den en stund, men tyckte den såg så svettig ut att den fick komma ut tillbaka till fönsterbrädan. Och där var det ju sol då. Tror den mår bättre där ute. Och vad jag har förstått på vädersajterna så ska det bli en massa plusgrader i slutet av nästa vecka! Tjoho!! Den här kylan är inte människovänlig...

 Istapparna på balkongen blir längre och längre, snart kan jag ha dom som gåstavar! 
 Liten kaja gör ett snyggt takdyk! Detta är ju fotat inifrån fönstret med Sonyn och det är svårt att få till det riktigt skarpt. Men det är tjusigt ändå. Är man fågel får man inte vara höjdrädd...

Nu ska det gås på 120-årskalas! Ja, uppdelat på två personer ;) Men jag SKA inte cykla. Det blir buss. Lovar!  


4 kommentarer:

mimmi sa...

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
den överlever inte så länge som till nästa vecka om den skall stå ute nu .det blir ju jätte ..jätte kallt på natten ju ;)
och så får du ju tänka lite på min nattsömn ... som jag blir utan om jag vet att den stackars .. stackars viol får stå ute i kylan ju :D

mimmi sa...

Hm .. jag fick en sån panik när jag läste att violen skulle ut igen att jag helt glömde att kolla på de andra bilder .
ändring på det nu :)
Jag tror inte att det går så bra att ha dom som stavar .. jag bröt av en igår och den gick av bara jag rörde vid den ;) Och ja .. den flygande kajan .. det går nog bra även om den störtdyker ... tror jag :)

Fröken M sa...

Ja, biskvierna går utmärkt att frysa och det blir ganska många av receptet ! Jag fick drygt 20 :)
Se det som en bakutmaning och testa, se bara till att ha gott om tid när du ska göra dem för det är inget snabb bak !?
Hoppas du får en riktigt trevlig kalas kväll ! kram

Söderresande sa...

Kuckeliku!

Dubbelkalas, då blev klockan mycket
när du kom i säng!

Idag till Göteborg i bil , ej med störtdykande kaja men det vore kul att som Nils Holgersson få uppleva vårt kära Svedala ifrån en fågelrygg! Nä, ingen liten sparv...jag är för tung men en albatross vore fantastiskt bekvämt att flyga med tror jag.
Alla fåglars "JUMBO" eller har du någon annan pippi på lut?