03 februari 2011

Hela havet stormar!

 Nej, rubriken kanske var lite missvisande, men det blåser verkligen i "träa ida"! Småfåglarna verkar inte bry sig, de sitter och gungar däruppe i björken, kanske är det roligt med lite fart och fläkt! 
Och denna bild är som tur är inte från idag, utan från februari-10. Det var mer snö då än det är nu. Nu håller den dessutom på att smälta bort eftersom det är plusgrader. Inatt regnade det dessutom (jag vet det eftersom jag var ute och cyklade då) Jag var nämligen på symöte och har faktiskt påbörjat ett litet virkprojekt som jag får se vart det bär iväg med. Vad det ska bli är jag nämligen inte på det klara med än. Det är en ruta om man säger så. Det känns lite som om jag fyllt min kvot av virkade och stickade saker, men visst är det roligt att se saker växa fram ibland. Jag får väl ge bort dom sen ;)

Nu tittar solen fram så jag ska gå ut ett tag, bara jag inte blåser bort. Undrar om Plantagen börjat ställa fram sticklingar än? Det brukar vara i februari, hm... Nej, det är först nästa vecka! Jag brukar köpa småplantor och följa de små liven på sin uppväxt :) 

Min skrivare har för övrigt inte sagt mycket till mig. Det skulle ju vara "normalt med vissa ljud", men det är klart, den är ju avstängd för det mesta, skulle den säga nåt då, så vore det nog inte normalt ;)  

9 kommentarer:

jennifer sa...

vad fin den översta bilden är :D

mimmi sa...

vilken kanon bild du fick på tulpanen ..woow . och jag hoppade till lite när jag såg din snö bild .. men som tur var så läste jag att den inte var "färsk":)
här sitter man och samlar ihop sig för att försöka att gå ut i stormen .. får se om man får ihop modet till det .... ekorren var här idag igen ;)

mammakero sa...

Ja jösses vad det blåser! Stormar ordentligt! Det är bra, för då tar det på isen!!
Jag håller fullständigt med dej. Det är en slänghysteri. Förr använde man allt och sur mjölk och sur grädde blir jättesaftiga bröd eller bullar!

Anonym sa...

Vore ju kul om skrivaren började prata med dig när den är avstängd..hihi.

Var på Plantagen igår..såg underbara orkidéer i blått..visserligen infärgade men väldigt häftiga.

Ja idag blåser man bort...tycker inte om blåst:( Ska gå ut i uterummet nu..där var nyss 32 grader..Nice.

Kram kram Ninni

Anonym sa...

ÅH, vilken härlig PENSEE, jag längtar till violdags!

Tur det inte är februari 2010!

Här blåser det också i träa ida.

Lycka till med pilgrimsmusslan, undra vart den är på väg....till kaba kanske? Muslimmussla????

Viollängtan ifrån söder sa om pilgrimsmusslan! sa...

Pilgrimsmusslan kom ifrån söder...

mimmi sa...

hm .. har du somnat !! blev det för mycket att sitta ute i den friska luften på balkongen ;)
Det måste ha varit underbart att sitta där och kunde dricka kaffe nu :)

AnnaKK sa...

Tror inte det har blåst nåt speciellt här idag, men efter som det har regnat lite till och från så har man fått försöka glädja sej åt att det tar på snön. Men nu sägs det att det ska bli en massa blötsnö i natt... :-X Hoppas SMHI snackar i nattmössan!!

HUSnrNIO sa...

Vilka fina bilder. Tom med den med all snö på och det trots att jag INTE är ngn vintermänniska... =) Ha en trevlig kväll.