10 februari 2011

I brist på annat

 Eftersom det inte finns några fjärilar att jaga ute, så får jag leta efter dom inne! Och tamejtusan, hittade jag inte en bland blommorna! ;)
 Jag har faktiskt kommit igång med ett litet projekt...vad det blir får ni se om när det blir klart! 
Jag har en liten sålåda som jag köpte i Borås förra året. Däri kan man hälla i diverse frön, exempelvis krasse. Vatten har man i en låda under och så fattar fröna på nåt underligt sätt att de ska leta sig ner dit och dricka. Efter några minuter är de alldeles slemmiga och så luktar det krasse i hela köket. Det tar väl några dagar och sen kan man klippa av och ha på smörgås! Mmm...

8 kommentarer:

AnnaKK sa...

Här pågår "operation ställa allt iordning" parallellt med att jag besöker bloggvännerna. Du milde vilket KAOS som uppstår när man inte kan diska, dammsuga, tvätta, använda kylskåpet, osv, osv... Och på bara två dar!? 8-X Sanslöst... Dessutom fick jag en sto-o-or kasse med tvätt från dottern att också ta hand om. Pust!

Virksamhet skulle nog vara en perfekt syssla att "coola down sej" lite grann med... <:-)

Anonym sa...

Minns det där med krasse-odling. Ganska kul att se de små gröna liven komma upp. Men just nu lite deppig - vill göra så mycket men kan inte. Har i alla fall ätit lunch med gamla jobbarkompisar.

AnnaKK sa...

Svar: Det finns ju små vindkraftverk som man kan montera på taket på exempelvis fritidshus i fjällvärlden (där det väl blåser en del för det mesta). Ett sånt borde ju funka bra även här - särskilt när det stormar!? 8-D

Anonym sa...

PS! Och när det har slutat storma kanske man kan sticka ner det i ån, för då brukar vattenflödet var riktigt bra - och säkert kunna få propellern att snurra på fullt tillräckligt för att alstra lite frysbox-ström!?

K.E. sa...

har du fått fel på din dator? det blir ju stjärna i stället för ett "n"..när du skall skriva om den där "skiten", som har dalat ner från himmelen hela dagen och skall fortsätta hela natten..skottat flera gånger i dag så nu har jag ont i ryggen..

mimmi sa...

Det var inte dåligt .. en fjäril och fin var den också .. en nya art kanske ?
Jag har .. tro mig .. också gjort krasse.. och jag lyckades med det också :)
Nu får det gärna sluta att sn-a .. tycker jag :)

soffie sa...

blä vilket snökaos det blev idag,Det var riktigt läskigt att köra hem från jobbet,
Tycker krasse luktar illa,
ha en go helg

mammakero sa...

Krasse är gott både på macka och i sallad.
Virksamhet! Du är fyndig du!
Ja, skit vad det stormade ute idag. Jag tyckte att det var tillräckligt och för mycket redan igår... Blä!