20 februari 2011

Sovmorgon!

 När man vaknar och tittar på termometern och den visar -19,8, då har man liksom ingen lust att gå ut. Jag sov ända till åtta i morse, det är ovanligt sent för mig. Gårdagens 120-årskalas blev inte så vilt, inte för mig iaf, jag var hemma halv tolv. Att sitta i ett rum med trettio personer som alla pratar är inte det lättaste heller. Öronproppar är ett måste och att då försöka konversera blir ju inte så lätt. Trött blir jag...Men då är det skönt att få komma hem sen!
 
 Ja, man kan ju undra vad skatan sa? Det blev en rätt härlig bild på de flyende duvorna! 
 Tycker att de förtjänar en lite mer inzoomad bild! Jag får ju nästan alltid beskära mina bilder om jag vill ha med lite detaljer. För 200mm zoom är inte så himla mycket när det är cirka hundra meter till objekten. Detta är Sonyns verk. Nikonen går det ju att zooma lite mer med, så oftast använder jag den. 
 Också Sonyn. 50mm objektivet. Som jag är väldigt förtjust i. Fast att försöka fota fåglar med det kan man ju glömma...då får de vara uppstoppade så de inte smiter!

Få se om det blir någon promenad idag. Nu har solen värmt upp termometern till -5! Halleluja.  

3 kommentarer:

Anonym sa...

120-års kalas - inte dåligt. Apropå åldringar - läs mitt senaste. Håller med om att det är för kallt att gå ut. Bengt tog ut Foxy i morse. Fortfarande extra ont i höger knä efter långpromenad i går.

Härliga fågelbilder. Jag får nog investera i en annan kamera snart.

Kram/Kaj

♥ Carina ♥ sa...

Oj vad Me, Myself upprepar sig *fniss*
Sv; De smileys jag använder har jag hittat på nätet. Googla så hittar du en massa sidor.
Kram

mimmi sa...

Ja fy sjutton så kallt det är ..jag skall också försöka att komma ut idag ..men just nu har jag ingen aning om vart
Det var ju bra bilder du fick på de flygande duvor :)
Ja de andra är förstås också bra ;)
En sak vet jag .. jag skall iväg och handla mer fågelmat ..men sen får man se vart det bär iväg