01 februari 2011

Irritationsmoment!

Något som är irriterande är när man vaknar och har drömt om lösningen på allt och sen inte kommer ihåg vad det var...drömmen glider bort som en solnedgång i havet. Jag försöker förgäves hitta en tråd att nysta i men det går inte :( Jag brukar ju komma ihåg det mesta av mina drömmar (på gott och ont) men den här var det tydligen inte meningen att jag skulle minnas. Hm..jag kommer ju ihåg ATT jag drömde om denna fantastiska vishet. Bara inte VAD :D
Nja...så här fint är det inte idag, men det är i alla fall hela fyra plusgrader, tjoho! Töväder! Slask! Dagsmeja. Någon pausfågel har inte synts till än. De har nog sovmorgon. Det här med hur man ska räkna vinterfåglar fattar jag inte riktigt. Om jag ser fyra skator här ute i björken så vet jag ju att det är just fyra. Men om jag en kvart senare ser fyra skator igen, hur ska jag då veta att det inte är samma skator som förut? Nu har ju den där räkningen redan slutat, så jag behöver ju inte bry mig...men jag kan inte låta bli ;)


7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Vilken konversation!! :-D

Men visst är det jobbigt att så attans gärna vilja minnas en dröm, och så går det bara inte!? Händer mej jätteofta... Fast något så där intelligent har jag aldrig drömt, så jag förstår ju att du har det än värre... <:-) Du får gå och lägga dej, och hoppas att drömmen kommer tillbaka igen!? ;-)

Anonym sa...

Förresten! Väderleksrapporten! ;-) Jag kan väl säga som så om dagens väder här, att en plusgrad iallafall är bättre än ingen plusgrad. :-) Däremot är det otrevligt med regn, även om det bara är duggregn.

/AnnaKK

Fröken M sa...

Hihi... jag har fått erbjudanden från KBAB några gånger och jag har en hel del poäng, men jag antar att det är svårt eftersom jag valt hagaborg som område och där verkar det vara poppis att bo !?
Dock har jag ju aldrig varit i nöd och verkligen behövt en lägenhet så jag är bara inne på kbab de gånger jag behöver för att behålla poängen. Nu letar vi efter en 4.a och jag antar att vi har relativt höga krav på standard. Under dagen ska jag dra i lite trådar och förhoppningsvis löser det sig... :) Vilket det givetvis gör förr eller senare hur som helst. Vi sitter ju inte i sjön !

Anonym sa...

Ja ibland är det hopplöst att komma ihåg vad man drömt, vissa drömmar hänger sig kvar hela dan.

Räkna fåglar kan inte vara helt lätt, överlåt du det till experterna..haha.

Ha en sköön dag, kramen Ninni

mimmi sa...

Visst blir man lite sur när man inte kan komma ihåg den lösningen man kom på i drömmen :)
DE två på sista bilden ... hm .. de påminner lite om maken och mig ;)

Anonym sa...

Kul konversation. Själv är jag inte särskilt förtjust i skator, som jagar bort småfåglarna i vår trädgård.

mammakero sa...

HAHAHA!! Klockrena kommentarer och bild!
Ljuslyktan är inköpt i en inredningsbutik i Fritsla utanför Borås!