27 februari 2011

Sunday, bloody sunday...

 var det en film som hette har jag för mig. Men Sunday (soldag) har inte gjort skäl för sitt namn idag precis. Gråmulet och småkallt, inte över nollan ens. Men det har cyklats! Tror det blev en mil sammanlagt. Till bibblan och hämtats Jo Nesbös senaste bok, Huvudjägarna. Sen till Mariebergsskogen och gåtts tipspromenad (varför väljer jag detta tempus?). Där var temat "Objudna gäster" och handlade mycket om småkryp. Jag lyckades få 9 rätt i alla fall!

 

Det som jag gjorde fel på var att jag inte trodde att kackerlackan kunde överleva en månad utan huvud. Det kan den. (fast det står c:a en vecka på många sidor) 
 MEN: Vad gör den då? Äter? Nej. Tänker? Nej. Lyssnar på musik? Nej. Osv...
Hm...intressant det där 
 Den obligatoriska blombilden för att skrämma bort vintern!

Sen kan man leka i bildprogram om det är tråkigt:
 Här har jag hittat mig själv som frimärke i Photofunia!


4 kommentarer:

mammakero sa...

U2 gjorde en jättebra låt som heter Sunday bloody sunday!
Va' knäppt, har bananmannen fått stora knäppen? Eller är det HAN som goes bananas??
Nä, någon soldag har vi inte haft, varken idag eller igår. Jag har inte haft en solig dag heller. Har ont i öronen och halsen. Dessutom feber... Innedag blev det och en mycket lugn sådan.

mimmi sa...

Jag gillar verkligen dina blombilder :)
och det påminner mig om .. hur går det med den lilla blyga Violen?
Men jisses så häftig det var det med frimärken ? är det ett bildprogram på nätet eller ? det såg ju kanon kul ut
idag är jag trött ... håll på att gå och lägga mig redan vid 16 tiden ..men jag besinnade mig ..men sängen drar väldigt mycket nu :)

Helene sa...

Gillar din bilder !!
Hoppas du har haft en fin helg.
Kram Helene.

Lambergsfrua sa...

Tack fören rolig fotosajt!
Kram,