14 februari 2011

God morgon!

 "Förr än rosig morgon lyser över Himmelmora kam" skrev Dan Andersson i En spelmans jordafärd. Vackert så det förslår, fast här är det inte Himmelmora utan Bellevue. Klockan 07.45. Från en balkong nära mig. Och nu nära dig också  genom cyberrymden. Från mig till dig. En morgongåva. 
Håkan Kråkan igår. Frosten klänger på grenarna och andedräkten ryker! För sjunga  kraxa måste man på morgonen! I förgrunden istapparna...
 Här syns kråkröken lite tydligare! Då är det kallt... :D

9 kommentarer:

Söderistappsfri sa...

Kraaaaaaaaaa Kraaaaaaaaaaah här också kallt men inga så lååååånga istappar, gu ske lov!

Du får hälsa Håkan Kråkan så gott!

Hihi!

mimmi sa...

Woow .. den första bilden .. den var ju kanon .. underbara mjuka färgar :D
kram :D

AnnaKK sa...

Kram te´bax, på Alla Hjärtans Dagen! :-)

Vad häftigt med andedräktsröken - det tror jag aldrig att jag har sett ifrån en fågel nångång!? Måste studera dem än noggrannare i fortsättningen!! ;-)

Tjusiga istappar som dekorerar balkongtaket! :-)

Helene sa...

Fina bilder !!
Ha en fin alla hjärtans dag !!
Kram Helene.

mimmi sa...

Tänk jag missade det på den andra bilden ,, jag såg inte andedräkten då
Det blev ett häftigt kort på den :D det var ganska roligt att se :D

HUSnrNIO sa...

Så fina bilder=) även om jag är så trött på snö och kyla vid det här laget... Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

jennifer sa...

ha en fin alla hjärtans dag! :)

amaira sa...

Du har bergans till och med vackrare än mig! Helt underbara bilder som tar andan ur mig,som alltid. Grattis till de fina foton (och den alltid lika trevliga texten :-). Och kallt, javisst.

mammakero sa...

Där har du lyckats med något! Jag har aldrig sett fåglars andedräkt! Så coolt!!