13 februari 2011

Frostnatt!

Att vakna upp till ett frostigt landskap och -15 kunde väl ha kvittat..Jaja, klart man är glad att man vaknat upp ändå (om man betänker alternativet ;). Gårdagskvällen tillbringades med en inflyttningsfest. Ja, här. De som var med och bar upp alla grejor till våning tre (utan hiss) var värda en belöning tyckte vi, så lite värmande soppa och drycker bjöd vi på!

Och en quiz...hihi...kluriga frågor hade jag gjort tyckte jag. Sambon stod för musikfrågorna, för där är jag inte ett dugg kunnig. Men när det gäller sånt som hur högt Mount Everest är, eller frågor om vad ett Kärringrally är så kan jag svara! Poängen blev ganska jämn bland de tre lagen så frågorna var nog lagom svåra. 
Vi har inte precis möblering för stora sällskap, men det gick att plocka ihop med lite pussel! 

Min viol såg igår ut att ha tinat upp lite i solen, men efter denna natten vette sjutton hur den mår :S  

3 kommentarer:

söndagssöder sa...

KÄRRINGRALLY, skitkul!
Men inte i denna kyyyyyyyyyyla, brrr.

Din lilla viol tinar nog så småningom upp när sol och värme behagar infinna sig. Vi får hålla tummarna för dess kommande blomstring.

AnnaKK sa...

Här är dubbelt så varmt - kom hit!!! ;-)

Kärringarally vill jag INTE på - däremot tittade jag en stund på Svenska Rallyt på tv igårkväll. Vill inte ut i skogen och kolla sånt live heller, men hemma i tv-soffan är det helt okej. :-)

Nu ska jag strax knata ut en sväng med stora klump-kameran + närbildslinsen. Ser ut att vara fina frostformationer här också efter natten. Och solen har precis börjat komma fram.

Trevlig söndag på dej!! :-)

mimmi sa...

Ja kolla här .. du hade ett tidigt inlägg ser jag ;)
men jag fastnade vid violen och så var det stop . så jag såg inte längre ner ;)
kram :)