20 februari 2011

Snart kvällen...

Fullmånen i fredags...med denna exponering ser det nästan ut som solen. Och med en aning fantasi kan man tänka sig att trädtopparna som skymtar under den är kaktusar i öknen ;) 

Solen har ju verkligen lyst här idag, men när det är runt -10 så har jag ingen lust att gå ut. Och då gör jag inte det. Sådäså. :D 

Men några som gillar kylan är mina istappar:
 Fast grannen ska ju vara värst: 
Jag har lyckats få in lite smileys här, för såna gillar jag! Det bör ju inte vara för många i en text, men någon då och då som förstärker det man skriver är kul tycker jag. Särskilt ironi är ju svårt i skrift och då är det bra med en smiley som visar vad man menar! Nu ska jag bara lära mig hur man skriver ut dom också. De vanliga kan jag ju, men det finns ett antal till..

   :O   8)

12 kommentarer:

mimmi sa...

Jag har kollat på nätet efter sånt till blogspot ..men jag har inte hittat något än.Det jag har hittat då skall man klistra in en kod i mallen ..nån stans... jag försökte med det ..men det gick tydligen inte..hur gjorde du?bra tyckte jag :)
och istappar .. tja .. Grannen SKALL ju vara värst ..det är ju bara så :)
Den första bilden .. den var ju kanon

soffie sa...

läckra tappar du har ,jag har med jättelånga hos mej,läcker bild på månen.
Svar.Ja undrar hur många kyrkor det finns i Sverige bara i Värmland måste det ju vara hundratals.
har försökt att hitta hur många det finns men jag hittar inget.
Jag försöker beta av dem som ligger närmast och gubben är ju inte så pigg på att följa med som chaffis men jag brukar locka med han ändå:)
På söndag ska jag se till att beta av några på vägen ner till Bollebygd;)
kramen

Söderyl sa...

OHHHHHHHHHHH, vilken måne, min skuggådra som varg gjorde sig påmind i sekunden men när du skrev om kaktusar så blev jag endast till en ynklig liten prärievarg med klent YL!

Stackars dig, får du aldrig vara VÄRST? :-((((

Antalet kyrkobyggnader enligt svenska kyrkan är 3700 och det svaret har jag sänt till din bloggkamrat, tänk va jag KAN!

♥ Carina ♥ sa...

Sv; Frågar man inte får man ju inget veta ;)
Jag kopierar htmlkoden som tillhör den smiieys jag vill ha och klistrar in i inlägget.
Om du hittar nån bra sida kan du ju spara den i favoriter, gå in dit och leta up den smileys du vill ha när du gör ett inlägg, kopiera och klistra in.
Hoppas du blev klokare... fråga igen annars :)

Lambergsfrua sa...

Istappar är både vackra och lite skräckinjagande - visst ser de vassa ut. Månen är lika vacker, varje gång du visar den. Det blir aldrig långtråkigt, tycker jag. Det är som med mina solnedgångar - varje solnedgång är faktiskt unik, även om de självklart påminner om varandra.

Dina fågelbilder är så läckra! Önskar att min kamera kunde fånga dem i flykten, som din kan. Fast det kanske beror på fotografen förstås ;)

Norrsken har jag inte sett här i Karlstad, men önskar att jag hade den turen. Väderläget är lämpligt nu, har jag förstått. Så ikväll spanar jag - igen.
Varma kramar!

♥ Carina ♥ sa...

Sv; Det gör du inte! Stör alltså :)
Kram

mammakero sa...

Jag skulle gärna vilja veta om det funkar med smilisar på blogg.se oxå. Inte för att jag tror det. För precis som du säjer, att förstärka ironi till exempel, de ju bäst till!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Några skymtar av fullmånen har det ju blivit de senaste kvällarna, men desto mer har jag gottat mej i solen om dagarna denna helg. Här har vi ju inte haft riktigt lika kallt, utan det har varit helt okej att vistas ute mitt på dagen. :-) Har roat mej med macrofotande - det var länge sen sist och även om resultatet inte blev så super-duper så var det iallafall roligt. :-D

Karin / bevemyrs blogg sa...

Härliga istappar!!

I år ska jag prova ditt tips och använda lingongrädde i semlorna, det låter hur gott som helst!:)

/Karin

Lambergsfrua sa...

Yvonne!
Jag har nu kollat med Svärsonen. Fur blanket är köpt i Gallerian vid Bergqvist skor. Om man går in från Torget är det första butiken på höger sida, där de säljer en massa prylar från USA.
Ha en fin dag!
Kram,

Maria Thorbjörnsson sa...

Den "fulla" månen e ju störtskön..vad gäller smileys..tror jag att det finns information på Fixa Din Blogspot..
Ha det..Maria

AnnaKK sa...

Kan absolut rekommendera de där närbildslinserna till ett 50-millimeters ljusstarkt objektiv, som ditt. :-) Du skulle garanterat ha minst lika kul med dem som vad jag har - och priset är ju högst överkomligt. Jag hann dessutom knappt klicka iväg beställningen till Kaffebrus förrän de landade i min brevlåda! :-D