01 februari 2011

Spännbandets lov!

 Vad gjorde man utan spännband? Jag har alltid ett liggandes i cykelkorgen utifallatt jag behöver något stort som jag inte visste om att jag behövde ;) Men den här kartongen innehåller något som jag verkligen behövde: En ny skrivare. Min gamla Canon har blivit segare och segare och nu ville den inte leverera som det heter nu för tiden! Jag tog ett allvarligt snack med den rensade skrivhuvudena men det halp inte. Men ingenting varar ju i evighet...så det var att ta cykeln till närmaste shop.
 Och när jag väl fått ihop den fungerade den bra! Men det var lite pyssel med skrivhuvudet och färgpatronerna...jag var rädd att nåt skulle gå sönder, men det gick bra! 
Men det här..! "Vissa ljud"? Hm...men det är heeeelt normalt. Säger tillverkaren. Nu väntar jag med spänning på vad det är för ljud. Kanske den pratar med mig! "Hej och välkommen till skrivarhörnan. Just nu är det några utskrifter som väntar men det blir snart din tur." kanske den säger. Eller så kan man föra en konversation om alltings mening med den. Eller så hummar den lite bara ibland sådär som en kurator kan göra. Men hur den än låter så är det helt normalt. Det känns tryggt! :D

5 kommentarer:

mimmi sa...

Ha ha .. ja om den kan tala med dig .. då vill jag också ha en sån ..hm .. eller inte .. för det kanske räcker med den jag har hemma som pratar .. och då menar jag förstås inte min skrivare ;)Den såg ju jätte bra ut .. hoppas att den kommer att funka precis som du vill den skall göra :D

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hääärligt med ny skrivare ! Skulle gärna ha en med liiite billigare patroner meeen vår funkar ju bra än så...

Fick en nya kamera av maken förra vecka som har panoramafunktion...och det är skitkul ! Jag testar och fotar på allt...hihi !

***
KRAAAM EVA

Fågelfri i söder sa...

EN SPARVHÖK OCH EN NY SKRIVARE,
det må jag säga.....det var inte alls så tokigt!

När kommer UGGLAN? Ho,ho!
Du får vara uppe till midnatt....

Ha det gott med din splitternya underdundermaskin!

soffie sa...

vad bra med en ny skrivare,ha det toppen å hoppas det blir sol imorrn,
kram

Pialotta sa...

Härligt Vonne.. ny skrivare som pratar med dig:)Tufft att du köper och packar på "pedalaren" .. det hade nog inte jag gjort.. ganska så tungt va.. men du så skönt att benen kan rulla lite nu igen.. älskar min Cykel:) Kanonfina bilder du klickat på fåglarna under..du är rolig du .. Tjingelingen Plingen .. ha, ha..