21 februari 2011

Seriefigur-is!

Visst är det likt? 

I övrigt är det lika kallt här än. -16 i morse, fast solen lyckas få upp dagtempen till -5! Men det är ändå för kallt för att gå ut och fota tycker jag! Men man kan ju fota genom fönstret...men nu börjar det bli lite tjatigt på bilder med fåglar...ett träd...och lite himmel. Jag kan ju hoppas på att det ska komma en kungsörn och sätta sig och vila i min björk, det vore nåt det! 


Två tjocka böcker har jag hämtat på bibblan:
Reginald Hill: Hämnden
Niklas Ekdal: Kvinnan utan egenskaper
Båda verkar lovande! Så nu blir det till att läsa...en är det en vecka på och den andra fjorton dagar...men det ska nog gå bra. Att kunna läsa fort är jag bra på!

Violen på balkongen hälsar att den fortfarande är ok. Lilla insekten vet jag inte riktigt hur det är med, jag virade in burken i en massa tidningspapper och stoppade i en blomma ute på balkongen...det märks om ett tag om den har överlevt. 

8 kommentarer:

mimmi sa...

Ja det är inte lätt att hitta motiv nu :) men jag var ute idag och jag såg att vintern håll på att samla ihop sig för att åka till Nordpolen :) du får se det sen :)
Din istapp blev väldig bra :)

Fröken M sa...

hihi... ja, det är en ganska "annorlunda" lägenhet så det finns sog inte så många mer än den ! då vet du vart du kan svänga in på en kaffe framöver ;)

Fröken M sa...

hihi... med tanke på att ma inte behöver ha reklam på bilen för att få vara med så funkar nog cykel utmärkt ;)

mimmi sa...

Jag hade ingen aning om alla dessa saker som fanns i photoscape :)
så nu har jag lärt mig det .. jag fick försöka låta bli att lägga på för många saker på mina snö figurer.. för sen såg jag att det var lite för mycket på så jag fick ta bort några ;)

mammakero sa...

Istappsseriefigurer! Jag kan se den serien framför mej, när den ena istappen talar med den andra!!
Ja, huvva va kallt det var i morse. När jag kollade tempen på morgonen, var den -15 ute och +15 inne... (i köket).

soffie sa...

tack för fikastunden på bibblan förut,
de böckerna verkade ju jättebra som du lånade,
haha roliga istappar du har ;)
må så gott

soffie sa...

det är alltid så skoj att träffa dej du piggar upp mej med ditt glada du:)

AnnaKK sa...

Ha-Ha! Gillar dina istappar! :-D

Och så var det en bra idé att kika in här nu, för plötsligt tycker jag inte att det är så särskilt kallt här längre. Bara -9 - det är ju ingenting!? Tsss! Nu går jag strax ut med kameran!!! :-D

Kramar!!!