22 februari 2011

Cold feet

 Nej, har jag sagt. Du får inte komma in...det hjälper inte göra fula miner sådär! Snart är det vår, då tinar du upp. Hoppas jag. Och det hoppas jag att stekeln gör också...den är inlindad i tidningspapper och återbördad till balkongen. Den blev lite för pigg fick tokspel här inne i burken...
 Det har kommit upp lite frön! Den här drömmer om en varm kväll på balkongen när den är en stor och ståtlig Törnrosas kjortel!
Rhizomerna har vaknat ur sin törnosasömn också. Man kan tycka det är tidigt att plantera om blommor kanske, men de behöver lite startsträcka för att bli stora till våren! 

3 kommentarer:

mimmi sa...

Tänk så hårdhjärtat du är ;) att du inte kan släppa in den söta blyga violen.. så den kan få lite värme och tina upp :)

mammakero sa...

Jag förstår inte hur du kan motstå de ögonen....! Härligt när det gror. Tänkte börja omplanteringen, men jorden i förrådet är frusen till sten. Så jag väntar ett tag.

AnnaKK sa...

Det blir väl som vanligt inga frösådder här - eller möjligen någon som ska i jorden ute i trädgården längre fram, bara.

Violen är tapper!! Tror den kommer att klara sej - oddsen för det är nog större iallafall om den får vara kvar ute, än om du ska börja flytta den ut och in mellan köldknäpparna. :-)

Återstår att se hur det går med stekeln - jag håller tummarna för den också!

Nu börjar det komma in allt mer pigga insekter här också - och spindlar. De följer med veden in, och det är ju säkrast för dem att de vaknar och flyttar på sej innan jag hinner kasta in vedträna i elden! Antar att de sitter inkrypna i springor i barken och så där - och jag kollar faktiskt inte innan jag hottar in klabbarna i spisen... <:-) Hm...