13 februari 2011

Istappsstängsel

När istapparna på balkongen snart når ner till golvet så är det inte utan att man längtar ännu mer efter den gäckande våren. Kvällstidningarna utropar att "nu blir det ÄNNU kallare"! Jamen, precis vad man inte längtade efter. Jag försökte masa mig ut lite, men det är INTE roligt att halka omkring när man går. Jag längtar så efter att få sträcka ut i galopp  lite fortare gåing. Jaja...kommer tid kommer råd. Februari ÄR en vintermånad. Men solen värmer ju faktiskt. 
 Kråkan i bakgrunden i lite förstoring:
 Men småfåglarna är pigga och far omkring och letar efter insekter som gömmer sig i springorna på husen. 


 Primula i Watercolor pencil överst. Och underst Primula naturell...

3 kommentarer:

mimmi sa...

Ja fy tusan ..det såg instängt ut så idag då satt du väl inte på balkongen och drack kaffe ? men det var ju faktiskt skönt ute ..märkte jag :)
Den första bild av din blomma blev kanon bra .. så för en gång skull .. tyckte jag bättra om den omgjorde än originalet :)
kramizz :)

mimmi sa...

Ha ha .. den var bra han frös om sina små fötter :)
tur du ändra ditt inlägg så man fick se detta också :D härligt :)

soffie sa...

usch å brrr å kallare ska det visst bli blä!!!