28 februari 2011

Det är mååååndag morgon

fast mitt huvud känns inte så tungt som Povel Ramels gjorde i Gräsänklingblues... Fast efter en natts drömmande om zombies utklädda till kockar, folk som klättrar på broar och att jag flyttat till Skoghall så var det rätt skönt att vakna...

Jag har funderat på det här med kommentarer i bloggar. Jag svarar ju inte på de kommentarer jag får (fast jag läser alla, givetvis!). En del svarar på kommentarerna i sin egen blogg, andra svarar i nån annans blogg, där man själv har skrivit en kommentar. Men det kan ju bli lite fel ibland, om jag skriver om något seriöst här och sen skriver en kommentar i en annan blogg om ett lättare ämne och DEN personen i sin tur svarar på min kommentar där här. (Hänger ni med? ;) 

Jag avslutar detta ämne med en typisk bloggfråga: Vad tycker NI? :D

En bok att rekommendera är Hämnden av Reginald Hill. 572 sidor engelsk sidvändare. 
  Skogshuggarsonen Wolf Haddas liv framstår som en saga. Han förälskade sig i godsägarens dotter, Imogen. För att visa sig henne värdig försvann han under en period och återvände sedan som en förmögen man. I strid mot föräldrarnas vilja äktade Wolf sin drömkvinna och lyckades även bygga upp ett framgångsrikt företag. Så levde de lyckliga i alla sina dagar...

...tills polisen knackar på deras dörr och Wolfs tillvaro faller samman som ett korthus. Han förs omedelbart till fängelset, anklagad för pedofili och bedrägeri. Vem det är som vill sätta dit honom, och varför, är oklart. I ett slag förlorar han allt, och alla vänder honom ryggen. För att rentvå sitt namn gör han ett desperat flyktförsök och råkar då ut för en svår olycka som försätter honom i koma.

När Wolf efter flera månader vaknar upp har situationen förvärrats ytterligare, Imogen har gift sig med hans gode vän och tillika advokat. Wolf sluter sig inom sitt skal. Den som förmår honom att öppna sig och skriva ner sin version av vad som skett är Alva Ozigbo, den nyanställda fängelsepsykiatrikern. Detta blir vägen ut ur fängelset.
 
(Lånat från Bokia) 

 För övrigt anser jag att våren kan komma nu...

Jag cyklade igenom Stadsträdgården igår och för de som är intresserade kan jag meddela att jag inte hittade något som blommade än... 

7 kommentarer:

mimmi sa...

om någon skriver en fråga till min i min blogg .. försöker jag alltid att komma ihåg att skriva ett svar till den personens blogg :)
Många gångar är det ett väldigt bra sätt .. för alla har ju inte varandra på msn :)
Fyyyyyyyyy som jag längtar när jag ser din underbara ljuvliga sommar bild ..

AnnaKK sa...

Hejsan!

En tråk-måndag här - iallafall när det gäller vädret, och så här års är man ju snudd på sjukligt fixerad vid det... Så; BLÄ!!!

Och tack för att du bjuder på fler sköna sommarfoton! Såna kan man inte få för många av nu... :-D

Jag tycker det är smidigast att svara på frågor man får via kommentarerna i frågeställarens egen blogg - det blir mer personligt. Men samtidigt tycker jag att man ska bemöda sej med att läsa inlägget man lämnar kommentaren i. Det kan ju faktiskt bli helt knasigt om man inte gör det - bloggaren kanske skriver om nåt jättesorgligt (katten kanske har dött!?) och så slänger man in en hurtig ovidkommande kommentar om något som passar extremt illa ihop med just den händelsen. 8-X

Skulle jag börja svara på kommentarerna genom att lämna egna kommentarer i min egen blogg, skulle jag nog mest känna det som om jag spammade mej själv i syfte om att öka trafiken (om man nu egentligen kan göra det på det sättet - jag vet inte!?). Hur som helst så skulle man ju enkelt kunna fördubbla antalet kommentarer på det viset - men jag vill inte att det ska vara jättemånga kommentarer på grund av ett sådant beteende... Är nämligen så himla glad över de kommentarer jag får, för med tanke på hur få som besöker bloggen är det ju så att en väldigt stor procent av dem faktiskt skriver en rad eller två när de är inne på den. Det är DET som är viktigt för mej, och att jag i min tur skriver lite i deras bloggar (som nu i din!) när jag kikar in hos dem. Mina kommentarer är nog oftast mycket mer personliga, och även längre, än vad mina blogginlägg är!? :-)

Anonym sa...

Ehhh!

Jag glömde ju svara på din fråga!

<:-)

Det ÄR mycket riktigt clematis på fotona!

/AnnaKK

Fröken M sa...

Om någon frågar något speciellt försöker jag nog svara i den personens blogg, men jag måste erkänna att jag blivit sämre på det där med kommentarer på sistone ! Tiden räcker helt enkelt inte till för att svara alla...
Härligt, då låter det som om våra degar är i fas ! I morgon efter 72 timmar är det dags att mata degen :)

AnnaKK sa...

Detta med kommentarer... :-) Man kan ju göra både och!! Om det är nån fråga som är relevant/intressant för andra också kan man ju besvara den både i sin egen blogg och i frågeställarens (eller åtminstone ge en hint om att det finns ett svar om personen gitter återvända till inlägget och kolla där). Så är det ju en del som gör, och det funkar bra! Det svåra är ju dom som alltid bara svarar i sin egen blogg - vet man inte om det så får man ju förmodligen aldrig sitt svar fast att det finns...

Ja, ja!

Var det förresten nån som skrev om vett & etikett i inlägget ovan!? ;-) Fast det hade väl i och för sej inget med blogg-beteende att göra... :-)

Lambergsfrua sa...

Jag har inga andra kommentarer än att jag sover på vänster sida i sängen, vad nu kan det betyda - och jag anser att Våren ska komma NU!
Varm kram =)

mammakero sa...

Jag svarar i frågeställarens blogg om de har någon. Annars svarar jag i min egen blogg under samma inlägg.