07 februari 2011

Hundväder?

vet jag inte om man kan kalla det väder vi hade idag...men det var en blek sol som kämpade för att lysa igenom molnen och och sen försvann mer och mer. Jag gjorde en liten utflykt till Kroppkärr (åkte faktiskt buss, ej cykel) för att få låna en levande modell. Det var till och med två modeller som väntade på mig! 
 Eller kanske inte väntade direkt...lite avvaktande var de i början mot den där konstiga människan som hade en svart sak framför ögonen. Lät konstigt gjorde den också, klick, klick hela tiden...
 Men det var så roligt att fota något som rörde sig. Det var inte det lättaste att fokusera på ögonen heller (det har jag läst mig till att man ska göra vid porträttfoto). Jag hade mitt 50mm på kameran och så stor bländare som möjligt. Men som det är på vintern så är det ju kallt och att hålla på att ändra inställningar på kameran orkade jag inte. Men en del bilder blev bra:
 Här är Foxy, en finsk lapphund. 
 Här är Foxys kompis, som jag tyvärr har glömt vad han hette. Men han var så fin han med! Tack snälla Karin för lånet! :)

8 kommentarer:

mimmi sa...

Vilka otroliga fina bilder du har tagit på dom ..men bilden på foxy ..WOOOOOOOOOOOOOOOOW.. SÄGER JAG BARA .Det är ju en proffs som har tagit den bilden :)

Yvonne sa...

Det blir lättare till sommaren, när man kan grejsa med kameran utan att frysa ;)

Anonym sa...

Åååh, så fina de blev. Och vilken vacker vovve jag faktiskt har. Foxy alltså. Men Lupsu, som killen heter är också jättefin.

Grattis till fina bilder!

Kram/Kaj

K.E. sa...

fina bilder ..du har lyckas bra med skärpan..väldigt fina hundar..

soffie sa...

å va fina de hundarna är men guuu det snöar nu blä!!!!

Söderhundlös sa...

Bilden där vovvarna tittar uppåt kommer du att vinna med! Vad ser dom....flygande korvar...?
KANONBILD!

Helene sa...

Jättefina hundbilder !!
Är du fotograf ??
Annars tycker jag att du ska bli det = ))
Absolut !!
Ha en fin dag.
Kram Helene.

mammakero sa...

ÅÅÅ vilka underbara bilder! Foxy speciellt!