06 februari 2011

Blommor och country...

 Min Gasteria...växer så det knakar! Synd att det inte går att göra en större bild här på bloggen, men tar jag den största så hamnar den utanför ramarna. Men alla bilder är ju uppklickbara som vanligt. Om man skulle vilja titta närmare på dom ;)
 Och Gaultheria..Tuvvaktelbär. De här bären sitter på undersidan av blomman och är inte lätta att se! 
 The man in black...Robban på Café August igår. Sjöng gamla countrydängor så det ekade! När inte Johnny Cash går att lyssna på live så är detta det närmaste man kommer. Oj, så bra! 
 Det här gick inte av för hackor heller. En hel skål med pressad vitlök och lite potatis att doppa däri. Tur att vi gillar vitlök båda två ;) 

7 kommentarer:

Susanne sa...

Låter som en härlig kväll... och jag hade det helt ok i TV-soffan :-)

Susanne sa...

...haha

mimmi sa...

Ja det var nog tur att ni båda kunde äta vitlök :)
Den var ju jätte fin blomman :) och jag klickar alltid på bilderna för att se dom i större storlek :)

Inanna sa...

ojoj ser riktigt gott ut det där :)

soffie sa...

mysig kväll ni hade,
ni måste luktat idag av den vitlöken:)
tjohopp!!!!

AnnaKK sa...

Är det så där på puben så vill jag också gå! :-D Fast jag behöver inte en hel skål med pressad vitlök...

Fick tre nya blommor igår. Bara en sort kände jag med säkerhet igen: Amaryllis! ;-) De andra två får jag nog googla lite på... Hm! (Eller så lägger jag ut bilder på dem i bloggen så kanske exempelivs du kan sätta namn på dem!? Skötselråd lär också behövas förresten - de ser ut som typiska såna blommor som jag har död på inom några få dagar... Host! <:-) ).

i stora drag sa...

Hej igen!
Din gasteria där liknar mycket de Aloe Vera jag hade en gång. Oj, vad de växte de också! Men jag tröttnade till slut på trängseln i fönsterkarmarna och skänkte bort nån och slängde resten!
/Pia