09 oktober 2010

Äntligen!

Idag blev det en stolpletardag igen...jakten på den gäckande 93:an drog igång! Jag och SOFIE har ju varit och irrat runt efter den förut. Och nu klev vi med bestämda steg rakt ut i Sannaskogen!
Efter ett tag kom vi till en bro, undrar om Bockarna Bruse bor här under? Nej visst..det var ju trollet som bodde där..men det var ingen som ropade på oss och ville äta upp oss! Så vi fortsatte...
Ja...om vi hade vetat från början att den högra vägen skulle leda oss vilse så hade vi ju inte tagit den..nu irrade vi runt bland branterna som Odyssevs och hans män! Scylla ropade till oss från dalgångarna kändes det som...Nä, så djupa branter var det väl inte, men svårt som *&#!!¤¤ att hitta stolpen. Vi gick och gick och gick...och så fick vi gå tillbaka och börja om!
Tjusiga spindelnät hittade vi också!
Och en liten groda...Jag föreslog att Sofie skulle pussa den och se vad som hände, men hon vägrade! Hm...nu får man aldrig reda på om det är sant att den skulle blivit en stilig prins.. ;) Vi hittade en himla massa trattkantareller (som ingen av oss ville ha nu heller) men det är ju så roligt att plocka, så vi kunde inte låta bli att plocka nån liter eller två.
Men till slut..vi såg den samtidigt, fast från olika håll! Tjoho, liksom! Äntligen! Att ha bestigit K6 eller varit först till Nordpolen går inte att jämföra med vår lycka när vi hittade 93:an. Nu har jag alla 200 stolparna i Friska Karlstads tävling, Sofie har bara några kvar, men tävlingen pågår till den 19 oktober, så hon hinner nog hitta resterande också, hoppas jag!

Dagens citat:
Det är med goda ideér som med svamp, där man hittar en finns det oftast flera.
(Hans Carossa)

4 kommentarer:

soffie sa...

haha du skriver alltid så bra,Himla skoj har vi haft och du får gärna följa med mej imorrn får då ska jag ta 3 av de 4 jag har kvar.
Men du varför pussa inte du den då?Men just det du har ju din prins redan;)
ha en toppenkväll

Jippi sa...

Nu har du FULL POTT i stolpjakten!
JIPPI, tänk om du får resa till Barcelona.....?????????? *S* :-)

Passa då på att besöka Blanes...tänk när norrmännen tappade nyckeln....vilken historia!

AnnaKK sa...

Jag hade blivit grymt besviken på er om ni INTE hade hittat den - ni är helt enkelt mina stolpletar-idoler!! :-D GRATTIS!!!

Amanda sa...

hihi

fina små skogsälvor