02 oktober 2010

Jägarna!

Jag och Sofie var iväg på stolpjakt i Sannaskogen förut idag. Nu var inte det den enda jakt som pågick där idag blev vi varse. En skylt där det stod "Jakt pågår" såg vi och en informationstavla där det framgick att just idag var det rådjursjakt...men vi hörde inga skott och såg inga döa rådjur. (En liten halv mus såg vi, men den var nog inte skjuten...) Vi lyckades hitta sju stolpar idag och sparar resten till i morgon! Då har jag sju kvar av 200 och Sofie har några fler. Sen får vi se vem som vinner Barcelona-resan...men det är ju några till som tävlar. 3000-gränsen passerades för ett tag sen, så chansen är ju inte så stor.  
Tur det finns tecken i skogen vart man ska gå!

Jag har kompass med mig, men har fortfarande inte blivit riktigt kompis med den...Väderstrecken kan jag fatta, men hur man ska veta vart nästa stolpe (eller annat) är, det vete gudarna. Och orienterarna förstås...

Glad blir man när man hittar en stolpe! Tjoho!  

För övrigt har jag röjt lite här hemma bland mina papper. Jösses. Varför sparar man så mycket? En del var lätt att slänga, men annat. Gamla recept "men det här verkar ju gott"! Gamla tidningsurklipp och annat "kan vara bra att ha" grejor. Nä. Nu åkte en hel del i pappersinsamlingen. Fast en del las ner i mina nya fina Ikea-lådor! Med etikett på och allt. "Blandat grejs" fick det stå! :D

Nästa projekt blir skåpet med alla fotoalbum...där kan jag bli sittande länge. Inte ska det slängas nåt heller. Tror jag.  

7 kommentarer:

Inanna sa...

haha följde ni dit vanten pekade? ;)

Skönt att rensa ut ibland. Det behövs oftast! man samlar på sig mer saker än man tror :)

Envantad sa...

Nä män dä ä ju MIIIIIIIIIIIIIN vantä!

♥ Carina ♥ sa...

Det lät roligt det där med stolpjakt. Och en resa till Barcelona skulle ju inte vara så dumt :) Jag håller tummarna för dig!
Önskar dig en skön söndag!

Anonym sa...

Kompass har jag aldrig fattat..haha.

Men hittar stolpar det gör ni..massor med frisk luft också:)

Blandat grejs..sånt har jag med!!

Ha en skön söndag, kramen Ninni

mimmi sa...

Har du hämtat en vante? eller precis som jag hittat den på promenaden ;)
Så nu är stolpjakten snart slut? För inte kan det ta lång tid för er att hitta de sista med den fart ni har :D

AnnaKK sa...

Ja, jag vet ju vilka man lätt tycker är VÄRDA iallafall, att få resa till Barcelona och vila upp sej ordentligt efter detta sommar(vår och höst!?)-projekt!! :-D

Vintern får väl ägnas åt en kurs i kompasslära!? ;-)

soffie sa...

hehe tur ingen av jägarna träffade oss ,fast det va läskigare idag då det sköts omkring oss,
Ha en goo eftermiddag