13 oktober 2010

Mycket snack och lite bild

Jösses vad alla människor åker till Ullared! I var och varannan blogg så åks det dit. Jag har aldrig varit där och hoppas jag aldrig blir ditlurad heller... Det finns säkert en massa grejor som man inte visste att man behövde, men jag har aldrig förstått vitsen med att åka långt bort och handla. Det måste ju kosta en del i bensinpengar...nåja, alla gör som dom vill! Men att shoppa är inte mitt största intresse ;)
Spännande spegling i grannfönstret!

Jag har inte heller sett något av Ullaredssåpan på TV. Aldrig heller har jag skickat efter några kläder på postorder, jag vill ju gärna känna och klämma på materialet...Det kan ju spela in också att jag kommer från Borås, postorderns födelsestad, bodde man där skickade man ju inte efter nåt precis :D utan gick in på Ellos eller Josefssons och handlade!

(hehe, JAG HAR ALDRIG..det började ju låta som om jag var jättepräktig!)

Tänk om man råkar köpa såna här...

Jag handlar ju mest på Myrorna nu för tiden om jag ska köpa kläder..i alla fall jackor eller tröjor eller sånt. Några skor har jag aldrig hittat som passat, men det ska väl inte vara omöjligt om man vill. 

För nån timme sen så var det som om någon lyfte bort blymössan jag haft på huvudet sen i morse, huvudvärken gav sig av och jag kunde börja andas som vanligt! Egentligen skulle jag ha varit iväg på mitt symöte idag, men det är inte kul med sånt när man inte känner sig bra. Det blir ju fler tillfällen. 
Jag håller på att läsa Denise Rudbergs bok "Ett litet snedsprång" och är måttligt imponerad (jag kanske är väldigt kräsen när det gäller böcker?). Det är ett evigt tjatande om relationer fram och tillbaka i boken och ibland verkar det som om författaren kommer på att "javisst, det var ju ett mord i början av boken också" och skriver lite om det...Hm..tacka vet jag Minotaurförlagets böcker (har jag sagt det förut?) :D 

8 kommentarer:

Fröken M sa...

jag hade verkligen inte tänkt pyssla förrän vi flyttat någon annanstans heller, men blommorna hade verkligen sett sina bättre dagar så jag tyckte att för de pengarna var det värt att piffa upp köksfönstret lite :) ha en mysig kväll !! Kram

Ullaredsturist sa...

Ullared.....jag åker dit som en avkoppling ifrån vardagen.
En rolig utflykt men ibland kan det vara alldeles för mycket med folk! Fulla parkeringsplatser visar
om det kryllar av homo sapiens i affärslokalen. Hu för det men det är värt att hitta en varm och go vinterjacka för knappt 200 kr.
För att få köpa jackan står man ut med mycket!
Som sagt, Ullared är inget för den som lider av klaustrofobi!

Ditt senaste citat var fantastiskt bra....jag har en hjärna men väldigt liten! Alltid något, ;-)!

♥ Carina ♥ sa...

Jag har heller aldrig varit till Ullared. Men jag tror det vore en upplevelse att åka dit. Mest troligt så köper man mer än vad man behöver :)

Monica sa...

*hahaha* ja som var på gång att boka en bussresa till Ullared från Karlstad i början av november. Nu struntar jag i det eftersom jag ska dra till Egypten den 25 nov.

Vet man vad man har behov av så kan man fynda ganska bra i Ullared, men visst kommer det med lite"braåha" grejer också. ;-)

soffie sa...

nä Ullared är inget som lockar mej heller,jag brukar se till att syrran som åker dit ett par gånger/år köper sånt jag vill ha,enkelt va.jag hatar att shoppa å springa runt där det är en massa folk,
internetshopping är lugnt och skönt det,
har aldrig läst nåt av henne men har hört mycket om henne.
gokväll

mimmi sa...

jag har varit där och handlat en gång och det var ganska mysigt .. man tog det som en liten semester tripp och fick se mycket fint på vägen dig och hem :)

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

hehe ja det var en häftig bild :D

Hehe ja tänk om skulle råka få hem sådana när man handlar :D
Det vore ngt det :D

Hoppas er dag blir bra :)

AnnaKK sa...

Svar: Ja, med tanke på att jag aldrig arrangerar mina foton så var det ju märkligt att jag skulle hitta den där skrutten just där! ;-) Så det är väl lika bra att erkänna direkt: Jag arrangerar bilderna IBLAND! <:-) Men aldrig på djur!!! :-)

Ullared ja... Eller NEJ, menar jag! Har heller aldrig varit där, och saknar det inte.

Igårkväll började jag läsa Mari Jungstedts senaste. Somnade och tappade boken mer eller mindre i nyllet! 8-X Jag är nog väldigt otränad på bokläsning just nu...? <:-)