27 oktober 2010

Mörkblå himmel

AnnaKK har just nu en himmelsblå period..Och då vill ju inte jag vara sämre. Men det är mer fåglar på hennes bilder ;)

Igår var det en blå dag, idag är det en grå.
Älven ligger isfri än så länge!!
Björkarna som står nära vattnet har varken tappat löv eller sin gröna färg än!
Idag har jag hittills:
* Klippt av och sytt upp några tights (varför är dom så låååånga?)
* Spikat på små "fötter" på databordet.
* Druckit kaffe (snart blir det en kopp till)
* Lättat tittat ut genom fönstret och insett att det inte har börjat regna.
* Gått bet på att lösa ett korsord :O

Dagens citat:
Roligt nästan jämt, aldrig en glad stund.
(Vet inte vem som sagt det...och inte heller varför man säger det....någon som känner igen det?)

11 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Roligt nästan jämt..har jag ju hört och det säger jag ju när något har gått alldeles åt helskotta..å inte så mycket att göra åt saken..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Den himmelsblåa perioden har tagit tvärt slut här också idag - bara grått och regnrusk så långt man kan se ut genom fönsterna... :-( (I den mån man nu alls kan se ut genom dem - för gudars vad SKITIGA de är!! Men i sånt här väder slipper man putsa!? Så inget ont som inte har nåt gott med sej! ;-) He...!).

"Roligt nästan jämt" säger jag faktiskt ganska ofta - men inte fortsättningen. Den biten av citatet har jag nog aldrig ens hört förr? :-)

3xroligt vid vattentornet sa...

Roligt 3 gånger om dan men aldrig en glad stund....hähä!

Nja..........undrar vad detta vill säga?

Att vara förnöjd....?

Så härligt ditt foto med det jättestoooooooooooooooooora flötet är. Vilken sommarnostalgi!
Snart nappar det! *S*

jennifer sa...

jag har aldrig hört det citatet förut, lät lite skumt. Om det är roligt är det väl glatt?

♥ Carina ♥ sa...

Vad fina bilder och vilka fina ramar du har runt om :)
Kram

mammakero sa...

Den första bilden är helt underbar!!! Alla bilder är fina, men den är jättesnygg!
På mej har det regnat idag... Så pass mycket att jag blev blöt in på skinnet...

soffie sa...

wow va vackra bilder,
otroligt blått de va men idag va det fult å grått gjorde ju inte min depp bättre vill jag lova:(
kramiz

AnnaKK sa...

Idag får vi definitivt köra gråhimmelblues-tema...

Helene sa...

Vilka vackra blåa bilder du har tagit !!
Hoppas du får en bra dag.
Kram Helene.

mimmi sa...

Igår gick det absolut inte att köra något blått tema .. i alla fall inte om man skulle lägga upp dagens bilder då ;) Härliga bilder och man kan ju nästan tro att det är sen sommar än :) men det märker man så fort man har kommit ut för dörren... att så är inte fallet ;)

Susanne sa...

haha...det är ju ett uttryck som jag brukar använda... men har ingen aning om varifrån det kommer... skulle kunna gissa på Povel eller Hasse & Tage.

Vetepåse...ok, ska testas :-)