19 oktober 2010

Höstklagovisa

Det regnar idag...och jag är faktiskt glad för det! För...det kunde varit värre! Det kunde ha kommit ner som SNÖ! Och det är bland det jag avskyr mest...kyla och snö. Regn kan man klä sig mot och cykla ändå, men snön, uhu...då blir det besvärligt. Men, men, vädret kan man inte göra nåt åt.
Denna bild är från förra november, det regnade då med. Och ingen snö i sikte heller! :)
Kråkväder, finns det något som heter så? Det borde man kalla hösten i så fall...

Nej, den här synen är väl trevligare:
(Gran Canaria i januari 2010)
en Monarkfjäril i bougainvillean...och 25 grader varmt. Då trivs min själ och kropp.

Saker jag bör göra idag:
*rensa ut bland gamla färger och burkar som ska till miljöstationen så småningom
*göra några gratulationskort innan jag packar ner pysselhörnan. Det är många jag känner som fyller år i november :-D
*cykla till Ica och handla lite (det är x-pris på Bregott ;-)
*lära mig mer om Photoshop Elements... inte det lättaste, och mitt tålamod är väl sådär..
*rensa lite mer i byrålådorna

Få se hur mycket av det här som det blir gjort. Just nu vräker regnet ner, så att cykla väntar jag lite med. Sambon spelar gamla singlar (det gör han varje morgon) och en kopp kaffe till vore inte dumt ;-)

Jag citerar här Jaques Werup:

Hur skall man orka,
denna sura svenska höst,
att bli varse livets under?

Hur skall man orka kväva
sin egen dystra röst?
Rentav vända den till sin sång?
(ur Baktung skönsång om hösten)

7 kommentarer:

Kråkdroppe sa...

Usch och fy för detta KRÅKVÄDER!
Här regnar det och molnen är gråa och blytunga av ännu mer kråkdroppar.
Nä, tacka vet jag ¤ och + 25 i luften. En resa till varmare trakter vore gott.....

AnnaKK sa...

Nu är jag klar med det mesta jag hade på min "att göra-lista" idag - utom middagsluren! Får se om det blir nån sån, men troligen inte. :-) Det har slutat regna här nu, så det ligger väl ganska nära till hands att ta en promenad med hunden istället... Han har sovit i en fåtölj hela förmiddagen - gillar inte detta kråkväder!! (Eller hundväder, som man väl vanligtvis kallar det... :-) Isch, isch, isch för blött om tassarna!)

Pialotta sa...

Gamla singlar.. så kul.. du om någon borde vara med i mitt musiktema:) Visst är det lite så där på Hösten.. men idag är en riktig skitdag.. jag har köksbordet fullt nu.. Skafferiröj, kallar jag det.. inget kuligt, men ett måste..
Photoshop Element vill jag oxså ha.. men allt kostar om man inte kan fixa på annat sätt;)
Fågelbilden så himla skojfrisk:)
Ha de..

Maria Thorbjörnsson sa...

När jag e på det humöret..e jag en riktig Gnällspik..va det nu kommer ifrån..ha det..Maria

Fröken M sa...

hihi... jag är egentligen inget fan av glass alls, men fick en knäpp ide och var tvungen att testa ;)
Idag är det inte kul att vara ute... Fy va det är kallt och blåser !!
Kram

mammakero sa...

Hahahaha! Jag tänkte oxå på det idag, att det var bara kråkor och hundägare som rastade hundar ute när jag gick hem i regnet! Hundväder brukar man ju säja, så varför inte kråkväder?

soffie sa...

blä kråkväder va ju verkligen rätt namn påd etta skitväder,skulle hellre va där på bilden mmm va vackert,
tjohej