25 oktober 2010

Bananblommor?

Jag erkänner att jag faktiskt har ätit lite banan just nu.. men det är fortfarande INTE jag som slänger skalen ;) Banan kan vara gott på smörgås! Och så dras jag till Krav-och rättvisebananerna i fruktdisken. Alltså: Med Krav-bananer följer ju ett KRAV att köpa dom! Och rättvis vill man ju vara. Ergo: Jag köpte en banan häromdagen. Och då måste man ju äta upp den. I små delar gick den ner, och nu är den nästan slut. :D
(Törnrosas kjortel)

Kallt är det här, blommorna på balkongen har dragit sin sista suck och hänger döende över balkongräcket. Jag ska ta in dom och låta dom tina upp lite, sen slängs dom. Den som ser bäst ut är faktiskt Törnrosas kjorteln, det var en härdig och blomvillig planta! En sån ska jag satsa på nästa år! Jag har sparat lite frön från den, få se om det går att få dom att gro. Denna planta jag har nu köpte jag färdigvuxen i blomaffär...
(Törnrosa igen)

För övrigt så håller Smithiantorna på att vissna ner. Det ska dom göra, jag tar upp dom i januari och hoppas hitta rhizomer (rotknölar) i jorden. De planterar jag om då och så blommar dom igen i maj! Hoppas jag.

Dagens citat:
Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
(Alice Tegnér)

Ja, buhuhu! Alldeles för långt är det!

1 kommentar:

soffie sa...

blä för skitmörkret å kylan som är på väg men vi får väl helt enkelt stå ut,
ha nu en goo kväll
fina blommor,