17 oktober 2010

Datorgrejs

Tur att man har en datorskötare.. Jag skulle säkert kunna lära mig mer om programmering och installering om jag måste. Men det är som med att sköta en bil, byta däck och så, jag kan men jag VILL INTE! (förresten, byta däck tror jag inte jag skulle orka idag...jag orkade ju inte ens få av cykeldäcket, uhu..)
Hm...här sitter sonen och funderar på vad han ska lägga in...
Här är vi...jag till vänster utan skägg ;) fast med lugg! Jag har en underlig förmåga att visa tänderna på bild..kanske ska man prova att le lite som Mona Lisa i stället... :P
Här har jag provat AnnaKKs motljusråd...och det blev ju rätt bra! (Lilla Blå är det som användes)
Man kan göra lite roligt med bilderna i Photoscape också om man vill. Color Engraving heter det här..

Nu ska jag öppna en clementin och hoppas att denna inte är lika sur som den förra jag köpte var, huuu...De som är kvar får nog åka med i marmeladgrytan, där gör det ju inget om de är sura, det är ju snarare bara bra! Morot+citron+apelsin+clementin+ingefära, det blir gott! Tror jag.

Jag köpte en handkräm på Body Shop som jag inte kan bestämma mig för om jag gillar eller inte...det är doften alltså. Den heter Hemp och har faktiskt Cannabis Sativa i ingredienserna..hmm..kanske inte ska sitta och lukta på mina händer mer ikväll ;) (det luktar nån slags rakvatten tycker jag...men den är nog bra)  Det var lite lustigt när de hade dekorerat stället i affären med cannabisplastblad och så!

7 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Tur att du förtydligade att det var du till vänster på bilden ;)
Strunta i mystiska MonaLisa leenden. Jag tycker du har ett glatt och trevligt leende.
Kram

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

Så fin bild er två :)

Hehe visst är det bra när man har ngn annan som kan fixa data grejerna så :)

Ja det e skitkul att dola med bilder så :)

ha en fin kväll :)

mimmi sa...

Aha .. så det var du som var på den sidan :)
Va bra att du fick lite dator hjälp nu . så din dator inte blir sjuk .. så som du hade blivit av virus för ett litet tag sedan :)

mimmi sa...

Hm glömde ju att skriva att det blev ju bra med den bilden där du hade motljus på också :)

Amanda sa...

Snygg mor -> snygg son. Bra jobbat!

Och jag ä-l-s-k-a-r effekten du skapade på sista bilden, det blir ju som ett afrikanskt tyg eller träsnitt!

soffie sa...

va fin bild på er två,
å va fina bilder du tagit,imorrn är jag ägare till den lilla svarta istället för den lilla gröna,
kram

Anonym sa...

inte visste jag at du hade en så snygg son. Skulle själv vilja ha datorhjälp. Min man inte så bra - men jag har min dotters blivande man - fast han bor i Stockholm. Men pga att vi båda har Macbook'ar kan han ta över datorn på distans och gå igenom datorn. När han har tid.