29 oktober 2010

Fredag morgon

Småfolket utanför undrar varför jag inte har lagt ut mer mat...jag försöker förklara för dom att vi ska flytta och att jag därför har plockat in det mesta från balkongen, men de vill inte höra på det örat! Det var ju så goda isterbollar! Men jag ska gå ut i skogen sen (det är vackert väder och rätt varmt!) och då ska jag ta med lite gamla äpplen och den sista isterbollen! Så jag kanske får en massa fåglar omkring mig där i skogen sen då :)
Jag trodde att min onda axel skulle gå över bara jag fick ett bättre databord. Men där var jag nog lite naiv...Det försvinner nog inte i första taget. Jag orkar inte sitta framför datorn (och bildleka och så) lika länge som jag vill.. Synd att man inte kan lära sig att hantera datamusen med vänster hand..eller? Det kanske man kan? Ska prova... :P
........................Nä, det verkar vara krångligt...som att köra bil på vänster sida. (det har jag aldrig provat..) 
Rätt tjusig bild på en flygande skata..men så värst skarp blev den inte. Vet inte hur man bäst ska ha kameran inställd vid flygande föremål? Man vet ju liksom inte i förväg när de kommer och flyger förbi...
Häromdagen så glittrade frosten i trädtopparna. Det gör den inte idag, och tur är väl det! Jag gillar bättre när det är milt! :)

Dagens ordspråk:
En god tjock bok håller dig fången. Den är som ett ankare, som hindrar dig från att resa dig upp och ta ytterligare en gin och tonic.
(Roy Blount)

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Go´morron!

Det här inlägget missade jag igår - tur jag hittade det nu då! ;-)

Jag kan bli lite stel i axeln ibland när jag har suttit för länge vid datorn... Antagligen bara en tidsfråga innan det övergår till något kroniskt... <:-I

Undrar om en sån där rit-platta skulle vara mer skonsam att använda en musen...? Just när man bildbehandlar och ska markera mycket med musen, så spänner man ju sej hela tiden eftersom det är sånt finlir + att musen egentligen är ett rätt klumpigt redskap... Skulle åtminstone vilja testa en ritplatta nångång - var man nu kan göra det nånstans!? :-)