23 oktober 2010

In i dimman!

Just nu är det dimmigt ute och då kan man längta tillbaka till såna här dagar:
Klarblå himmel och rosa blommor...

Man kan ju göra om bilder en hel del också:
Det här är en kaktusblomma som fått lite mer färg. Detta var 2007 och då hade jag bara Samsungs bildredigeringsprogram, men det finns ju en hel del roliga funktioner i de som följer med kameran också. Men Photoscape är det bästa och enklaste tycker jag. Sen ska jag försöka lära mig lite mer i Photoshop Elements också.
Men, men...vad ska man göra med bilderna man gör om och så? Egentligen? En del kan man ju visa här, men man har ju rätt många om man säger så. Och fler lär det ju bli ;)

Ikväll ska vi grilla korv och sjunga Dan Andersson-visor kring en öppen spis! "Helgdagskväll i timmerkojan" blir bra! Där vi ska vara är nu ingen timmerkoja direkt, utan en liten sommarstuga. Och jag ska INTE sova över, huu...vill inte vakna i en utkyld stuga...

Nu ska jag göra en apfelstrudel! Äpplen, smördeg, russin och kryddor. Gôtt dä!

Dagens citat:

Att ta medicin är inte roligt,
men att ha roligt är en bra medicin.
 (Japanskt ordspråk)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm läckra bilder..ja vad ska man göra med alla bilder=)

Bra citat...ha en skön dag, kramen Ninni.

centralvärme sa...

Grilla korv och sjunga folkvisor
riktigt myyyyyyyyyysigt.

Vi gå över daggstänkta berg FALLERA
d.v.s du och Dan....;-)
Ha en go sångkväll med körv och annat tillbehör!

mimmi sa...

In i dimman!! det var Kjell i morse;) Dottern ringde och talade om att det fanns en massa sidensvansar vid universitetet.. så han klädde på sig och tog en promenad i dimman ;) Hur bilderna blev ...det är en annan historia ;) jag har inte sett dom än .. för sen vaknade jag till och skulle ner dit också ..men då var de borta ..men jag hittade en Ekorre ... igen..
Ja man kan drömma sig tillbaka till den tiden då blommorna var rosa ..och man kan ju som du har gjort leka lite med de olika bilder man har tagit ;) de kan vara bra at ha som tränings objekt i de olika fotoprogram :)

Anonym sa...

Gillade också Photoscape men sedan jag skaffade Mac kan jag inte använda det. Går inte att ladda ned på Mac'en. Finns fotoprogram där iPhoto, men inte lika bra.
Tycker du ska samla bilder i en bok - inom en viss kategori - med text till. Några av dina bilder är ju fantastiska. Klart - konkurrensen är saftig. Kanske du kan sälja bilder till någon naturtidning, biologi-bok, något förlag som sysslar med utgivning av naturböcker. Och så ska du absolut ge ut storyn om bananskalen.

Lambergsfrua sa...

Sååå vackra foton! :)
Vad man ska göra med dem. Jag har plockat ut de allra bästa och sparat dem i en mapp. Sen väljer jag ut ett tiotal åt gången, gör jag kort av dem att skicka till vänner vid födelsedager bland annat. I Photoshop dubblar jag höjden eller bredden för att få yta att skriva på. På baksidan skriver jag vad fotot föreställer och att jag är fotografen. Jag lovar att de fotona är mer uppskattade, än dem man köper.
Önskar dig en skön helg!
Soliga kramar.

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Då sitter ni kanske som bäst framför brasan och sjunger Dan Andersson nu!? Mysigt!!! :-)

Nä, vad man ska ha alla bilder till är det nog inte nån som kan svara bra på - men datortillverkarna gillar det väl, så de kan utveckla mer minneskapacitet till hårddiskarna!? 8-D Och de som säljer dataprylar älskar väl att kunna pracka på oss fotonördar en massa externa hårddiskar så vi kan göra backup-er på våra backup-er...

Margaretha sa...

Men duuuu..... Apfelstrudel.... Låter himla smaskigt...fast är det inte jobbigt att göra ????
Kram på dig
Margaretha

floosan sa...

Vilka läckra bilder, i dag dimman som ett täcke över karlstad när jag åkte till jobbet

soffie sa...

otroligt vackra bilder hör av dej om du vill med på tipsis imorrn vid 11
kram å ha en jätterolig kväll