15 oktober 2010

Foliehattifnatt!

Idag var det en strålande dag här! Ja, det var ju inte därför jag iklädde mig en foliehatt (se bild längre ner) utan för att göra slingor i håret! Men först cyklade jag över Klaraborgsbron och inte ett moln så långt ögat kan se...men det var kalllllt! Blä.

Jag har för er egen trevnad blurrat till mig lite i ansiktet, man ser så hiskeligt trött ut när man sitter där hos frissan! Men här har jag alltså håret fullt av folieslingor (Foliehatt är ett begrepp inom den pseudovetenskapliga sfären för människor som tror på paranormala företeelser, utomjordingar och "strålning och tankeläsning från rymden") Nu hade jag tur då en stund eftersom de skyddade mina unika tankar ett tag? ;)

Jag klippte inte mig så hemskans mycket denna gång heller..men lite mer lugg fick jag faktiskt! Jag trodde inte det var möjligt, men det var det. På bekostnad av lite hår uppe på huvudet, som förr gick neråt nacken..(nu låter det som om jag har en comb-over-frisyr, men så illa är det inte!)
Det blir ingen efter-bild nu...kanske kommer sen! :)

Efter frissabesöket gick jag och sambon för att fika på stadens Elvis-café i Haga!
En jukebox! Som fungerade! Mmm..nostalgi...mysigt café.
Naturligtvis kunde inte sambon låta bli att prova en gitarr..."one for the money.."
Jag är ju ingen sån där stor Elvis-fan, men karln hade ju en röst som inte är av denna världen (och det är ju inte han längre heller..)
Betalt för gammal ost! Det här är min lilla hushållsost som ligger och lagrar till sig i kylen. Det går utmärkt att köpa en och låta den ligga nio månader sådär (vända på den ibland) och så har den en mycket godare smak än "ny"! Lagom till jul kan jag öppna den...

Dagens citat:
Åldern har ingen betydelse om du inte är en ost.
(Okänd)

10 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Haha, först trodde jag att du hade foliehatt när du var ute och cyklade. Kanske var tur att det inte var så ;)
Citatet kan ju stämma in på vin också :)
Kram

mimmi sa...

Jag vill se ett efterkort ;) Det var så fint idag och jag tyckte inte det var så kallt när jag var ute ..men det är klart .. där jag gick blåste det inte så mycket ..jag vet inte hur det var där du var . och när man cyklar .. då blir det mycket kyligare .. om jag minnas rätt .. det var länge sedan jag cyklade sist ;)
Det med osten .. det hade jag ingen aning om

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

Härligt å få omgjort i håret :)
Vill jag med :)
idag hart jag vart på fotoprommis med min mor å testat den nya kameran ute oxå.
fick även låna mammas objektiv så jag kunde ta lite närbilder :)

ha en skön fredas kväll :)

AnnaKK sa...

Vad söt du är - ser nästan ut som en utomjording i mimiken!? :-)

Och lite mera lugg är ju inte fel - jag vet i tusan var dottern gjorde av min sist hon "klippte till"!? Den är iallafall inte där den själv skulle vilja vara, om jag så säger... (Ja, jag har ett ostyrigt självfall - och borde veta vid det här laget att man INTE kan tämja det! Inte med enbart sax iallafall... <:-) Hm!).

Intressant det där med osten! Man KAN alltså verkligen lagra den själv på det viset - eller driver du med oss??? 8-) ("Lagom till första april kan du äta den, om du börjar lagra den idag!" Eeeh???).

Elvis-café hade jag inte tvekat en sekund att hänga med till!! :-D

Och nu kommer snart maken hem, och får väl dela den där Lokan med mej då... Gah, att inte få nåt rödvin ikväll!!

Ha det fint!! :-)

Anonym sa...

Ja hos frissan känner jag mig alltid som Agda 80=) Ljuset gör att man ser såå himla trött ut.

Blev du nöjd då?? Jaha där ser man kanske ska köpa en ost och prova.
Hushållsost är så mesig i smaken jag gillar lagrade ostar.

Ha en fin lördag.kramen Ninni

Anonym sa...

Va 54 det kan man INTE tro..
Vilken dag fyller du??

/Ninni

AnnaKK sa...

Go´morron!

Vid närmare eftertanke så är det INTE en underblogg jag har gjort, utan en helt ny blogg - men "underblogg" låter ju så bra!? ;-)

Varför pilen i bildspelets mitt inte försvinner hos dej, fattar jag däremot inte... Hos mej finns inte det problemet... Testa igen!? Och "kör bort" muspekaren i nåt hörn av datorskärmen, så inte den eventuellt stör på nåt vis... :-)

Finns säkert massor av andra sätt att också göra bildspel till bloggen - detta var det första jag testade, och eftersom det funkade så blir det nog det jag kommer att använda i fortsättningen också. :-)

Nu har solen just klättrat över trädtopparna, så nu ska jag strax ut (och frysa om fingrarna) tillsammans med kameran. Sol och frost är ju så vackert!! :-)

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

Ni vill jag se efterkort på håret :)

haha nej eller hur, men visst serru, hon dricker även vatten :O hihihi

Hoppas du får en fin lördag :)

Kram

jennifer sa...

fina bilder! :) ghoosta datorn betyder typ att man formaterar om den :D

soffie sa...

hmm jag hade skrivit ett inlägg men det va visst borta knepigt.
kramå du den osten skulle jag ej våga äta kan inte va bra :)