31 oktober 2010

Bananmyggor?

Det var ett tag sen som jag var nere vid Göteborgsudden. Så jag tog min cykel och cyklade ner. Där mötte mig denna lilla blyga viol:
Lite sliten efter sommarens fröjder, men ändå! En viol är en viol är en viol...
Ömsom var det soligt, ömsom var det en massa gråa dimmoln som rullade in från sjön.
Solen lyckades bryta igenom ibland i alla fall!
Här har det byggts en riktig lyxvilla! Undrar vem som bor där...
 Min skatjakt går vidare...Jag vill ju ha ett bra foto på den när den flyger. :)
Bananflugor har man ju hört talas om, men bananmyggor? Det var fullt med myggor runt de här skalen. Ett skal är ju som synes alldeles färskt..Bigfoot i farten igen, alltså! ;)

I morgon vänder jag blad till november i min almanacka. Det är en hel del som händer då. Flytt om c:a två veckor..snart kan man börja packa lite mer kanske. Mycket kan vi ju bära bort i kassar, så det är ju ingen idé att packa ner i silkepapper och så...Men så tråkigt det är att vänta. Det är jag inget bra på ;) Jag vill flytta nuuuu!

Suck, vad jag har ont i min arm :( Sitta framför en dator är inte nyttigt, alltså...fast det är ju så mycket jag skulle vilja göra i bildprogram och så, men det går inte, jag skriver lite här, läser lite bloggar och tidningar och sen får jag stänga av...annars gör det mer ont. Inte kul. Men det är mina gamla förslitningsskador (sen sömmersketiden) som spökar och de blir ju inte bättre ju äldre man blir, liksom...Nä, nog klagat nu:

Dagens ordspråk:
Man har inte roligare än man gör sig
(Okänd)

5 kommentarer:

mimmi sa...

Det var inte dåligt att hitta en Viol NU !! dEN ÄR TYDLIGEN VÄLDIG TÅLIG ..ELLER ENVIS :) ups .. caps lock var visst på såg jag... Det var väl en bra bild på den flygande skatan tyckte jag :)
Lite sol och mycket moln ja .men det var i alla fall fint så lände det var sol ;)

soffie sa...

jag såg med en viol idag som blommade eller det va flera stycken,de kommer på min blogg imorrn:)
men va underbart väder det får gärna fortsätta så här hela fula vintern.
usch va jobbigt med din arm,finns det nåt att göra för den eller är det bara att vila den som gäller?
kramen

AnnaKK sa...

De där sista blommorna nu på hösten gör en faktiskt nästan gladare än de första på våren - vilka små kämpar som står emot både kyla, regn och till och med den första snön! Har en liten tusensköna strax utanför källardörren som jag tittar till lite var och varannan gång jag passerar ut och in där. Men nu börjar den tyvärr se ganska tilltufsad ut... <:-) Räfsade förresten ihop lite löv under körsbärträdet igår, och då kom det fram en maskros som höll på att slå ut. Får se om den blir till en liten sol om nån eller några dagar - eller vad som händer med den... :-)

Anonym sa...

Tråkigt med din arm. Kan du inte pröva att låta bli att använda musen? Fungerar bra på min Macbook. Jag ligger i sängen med datorn på magen och skriver. Använder inte armen - det är handleder och händer som jobbar. Eller skaffa ett underlägg att vila armen på? Kolla med sjukgymnast. Du kanske kan få remiss från vårdcentralen.
Tänker varje dag på att kanske i morgon eller nästa dag kanske jag kan ta mig ut i naturen. Men det är segt, jäkligt segt.
PS varför inte knacka på den tjusiga villan och kolla vem som bor där?

Nathalie sa...

Hej! Ville bara skriva att jag lnade din violbild..länkade till din blogg under bilden. Himla fin bild.