29 oktober 2010

Ingen kass kasuar!

Nyss såg jag emus, eller heter det emuer?  (inte emos ;) i AnnaKKs blogg...Så jag vill inte vara sämre jag och slänger här in en kasuar!
Denna bild är omgjord på diverse sätt i Photoscape...minns som vanligt inte hur, men den blev lite färgglad!
Fast originalbilden skäms inte för sig heller i färgrikedom! (Bilden är från Roms zoo, januari 2007)
Jag såg ett naturprogram (nähä?? ;) från Australien om kasuarerna som hade problem att hitta föda efter att det varit stora tornados som dragit in över nordostkusten och det ledde till att de sprang omkring i trädgårdar och letade mat. Och det är ju ingen liten skogshöna det här...stora sporrar på bakbenen (hm..har de några andra ben? Nä, frambenen då. Eller...? :D) som de kan slåss rejält med! Så de som flyttade dom till naturreservat fick vara försiktiga!

HÄR står det mer om detta intressanta djur!

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Där ser man tydligt fåglarnas släktskap med Tyrannosaurus Rex & Co! 8-)

Läste i tidningen igår att det hade hittats två vildsvinskultingar (halvstora) på en handelsträdgård mitt inne i centrala Osby. Undrar just hur de hade hamnat där - men det är ju rätt dåligt med ek- och bokollon, rönnbär, svamp och liknande i år... Så viltet är kanske på väg att inta städerna!?

Vattentornsbo sa...

Fy vilken förskräckligt FUL fågel! Vem har skapat denna??????????
Hin Håle själv kanske?

mimmi sa...

hoppsan .. har du en riktig bild på en så ståtligt och hm .. hm .. vacker fågel :) För vacker hade den varit om den inte hade haft den huva på sig :)

♥ Carina ♥ sa...

Den ser lite läskig ut. Jag skulle nog akta mig för den...
Ha en skön lördag!
Godmorgon!

soffie sa...

sånna såg vi på ett zoo i Australien ser riktigt läskiga ut,
kram

Anonym sa...

Usch tycker den ser otäck ut=)

En sån vill jag INTE ha i min trädgård..haha.

Ha det gott..närmar sig flytten??
Stor kram Ninni

mammakero sa...

Mycket färgglad fågel, men nästan skrämmande ful! Jag tror det är huvudsaken som gör den så ful...