17 oktober 2010

Hoya hoya på er alla människobarn!

Kall natt i natt också..men inga minusgrader på balkongen än! Men jag har plockat in det mesta för säkerhets skull. Men de växter som är kvar ser ut att må fint! Och vad de blommar...

Den här har inte varit ute i år, men den blommar nästan jämt ändå! Min lilla Hoya Bella! Jag har några andra Hoyor också, men den här är min favorit!

Nu väntar jag på att resten av hushållet ska vakna...sonen är här och sover i vardagsrummet. Det är väl sista gången vi behöver släpa upp en madrass från källaren och bädda, för nästa gång han kommer har vi ju ett gästrum! Det blir lite enklare då...

Min dator är uppgraderad med virusskydd så nu borde den hålla sig "frisk" ;) Det har faktiskt inte varit några problem med den på ett helt år. Men jag laddar ju sällan ner nånting, men man kan väl få in objudna gäster (som man inte vill bjuda på Gevalia...) i den ändå.

Dagens citat:
Det mest osympatiska med datorer är att de bara kan säga ja eller nej, men inte kanske.
(Brigitte Bardot)

(Jag håller med!! När jag får en fråga som: "Är du säker på att du vill ta bort det här?", så blir jag alltid lika velig..mjaa...njeee...mjooo..eeehhh...)

8 kommentarer:

Fröken M sa...

hihi... jag erkänner - jag sitter i soffan och fnissar åt din kommentar ! och jag känner igen mig trots mitt kaffe val... det finns en anledning till att det inte blir några bilder på mig med håret på ända ;)
Kram

floosan sa...

ja fy vilken burriga mornar det är nu mera, men det brukar ordna upp sig under dagen =) trevlig söndag

AnnaKK sa...

Hoya-hoya, på dej själv! :-)

I natt frös nog tomatuslingarna i uterummet, så nu kan jag väl definitivt avsluta odlingssäsongen. <:-) Fast den lilla buskiga plantan tog jag in för ett tag sen, och den hänger nu i en ampel i taket här i vardagsrummet och genererar faktiskt en och annan liten röd sak nu. :-) Men nästa år satsar jag nog på pelagoner istället... Deras blommor är vackrare än tomaters! :-D

Vad är det för bildbehandlingsprgram du (eller sonen??) har installerat?

mimmi sa...

Ha ha .. samma här .. skall jag ta bort .. eller inte .. ibland så får det vara kvar ...ifall om ... man vet ju aldrig .. det låter ju lite olycksbådande när den skylten kommer upp :)
det var ju en jätte fin blomma!!!

jennifer sa...

min dator blev också sjuk för inte så längesen! men nu är min också frisk och kry :) fin bild! har du tagit den? :D

Anonym sa...

Haha dagens citat var ju kul=)

Jag har slängt alla mina sommarblommor idag...har ingenstans att förvara pelargonerna och jag vill inte ha dom inne.

Flyttar ni snart eller hur var det??

Ha en skön söndag, kramen Ninni

mammakero sa...

HAHAHA!! Jag hade lite för bråttom att skicka kommentaren till förra inlägget! Jag skulle säja att det var ett häftigt mönster i den isen!
Min Hoya Bella har precis tappat alla sina blommor. Vi får se hur den klarar sej i vinter, för i vintras mådde ingen av mina Hoyor bra...

Sidbena a la Borås sa...

Jomenvisst klär du i LUGG!
Du får lugga vidare bland dina Hoyor och balkonglådor. *S*