24 oktober 2010

Oktoberfest!

Gårdagskvällen gick i eldens tecken...Först åkte vi bil ut till Hammarö på en lång och slingrande väg och så gick vi in genom en dörr:
Där inne var det varmt och skönt!
Myyyysig! Och varmt!
Vi hade en kombinerad grillkväll och säsongsavslutning för värden. Han ska nu stänga sin stuga för i vinter..koppla av vatten och allt sånt man gör med sommarstugor. Men han har ju en fin öppen spis! Så det blev en grillkväll med tyska förtecken...Weissbier och tysk korv! (och lite dansk akvavit och irländsk whiskey för dom som ville ha...) 
Jag hade på mig rejält på fötterna som vanligt...men efter en stunds grillning framför elden blev jag varm! 
Vi var fem stycken och det är precis lagom antal om man vill kunna prata och kunna lyssna...är man många blir det så rörigt och det är svårt att höra vad nån säger...

Jag hade bakat en apfelstrudel till efterrätt! Är det tyskt tema så är det ;) Och den blev god! Inte svårt heller...färdigköpt smördeg och så steker man äpplen och russin i lite smör och häller i honung och apelsinsaft.

Men jag är ju ingen kvällsmänniska...så vid tolvtiden blev jag så trött och satt och halvslumrade i soffan medan dom andra drack upp sina öl. Vid ettiden packade vi ihop oss och åkte hem. Fullmånen lyste på vår väg i natten!
Och i morse så sov jag ända till halv nio...otroligt! ;) Men nästa helg ska man ställa om klockorna..få se när jag vaknar då? Fem? :P

Dagens citat:
Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten.
(Okänd) 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt det ser ut..
Mm den kakan ser onekligen smaskig ut..ska kanske baka nåt idag får fikagäster.

Ha en sköön söndag, kramen Ninni

mimmi sa...

Det såg ju jätte mysigt ut :) och ja . du var påpälsat .på fötterna i alla fall ;)
Men jag får ju säga att du var ju vaken LÄNGE ;)
Och där ser du .. man kan ju sova länge på morgonen då ;)

Degfobiker sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHH, vilken mumsig kaka. Den beställer jag till min vistelse hos dig!
Smask!!!!

Njut av din söndag med "gubben" din!

♥ Carina ♥ sa...

Vilken mysig kväll! Vad roligt med ett tema på festen :) Din kaka såg väldigt smaskig ut.
Ha en skön söndag!
Kram

Susanne sa...

...och hur sugen på Apfelstrudel blev jag nu då?!...haha, tack för det!

Svar: Okej, det kan alltså inte bli för mycket rosa, bra då får vovven behålla färgen då :-)

AnnaKK sa...

Vilket mys-pys!! :-D

soffie sa...

vilken trevlig kväll å raggisarna va på ,mysigt ser det ut men sån där korv gillar jag inte:)Men ölen skulle ju gått ned.Jag har frågar Ninni om hon vill med på lördag hoppas hoppas nu P är hemma så jag kan gå.
kramiz