08 oktober 2010

På fredag är det städdag..

...det vet varenda tant, sjöng Gullan Bornemark!

När man börjar röja i skåp med album ser det lätt ut så här:
Och så kan jag inte låta bli att titta igenom det mesta heller. Så det tar lite tid att resa igenom minnena..Men nån gång (i nästa liv?) så ska jag sätta mig ner och sortera bilderna...jag skulle kunna slänga minst hälften. Det är en halv miljon ett hundratal bilder på blommor och växter och folk jag inte riktigt vet vilka det är. Och det är inte-så-bra-bilder, varför spara dom egentligen? Nä, rensa ordentligt och göra en snygg scrapbook, det vore väl nåt. Jag som är så pysslig. Hur kommer det sig att jag inte redan gjort detta? En sak är att ju äldre jag blir ju mer tycker jag att det är "mer våld än nöden kräver". För vem ska titta på den sen? Det är ju bara jag.. Hmm...tål att tänkas på.
Jösses...så mörkhårig jag var! Det har jag ju inte varit varken före eller efter den här tiden. Inte är det färgat heller, sånt visste jag inte att det fanns då. Och slingor var inte uppfunna 1977... ;)
Kul att stryka "saker att göra" från listan! Det känns som om man ser ljuset i tunneln då i röjandet. Just nu har jag skurat balkongdörren och slängt in såpa i ugnen. Nu kan jag bara vänta på att den ska svalna så jag kan torka ur ugnen. För sen städar jag inte inne i den mer innan flytten.  
Under tiden jag väntar belönar jag mig med lite fruktsallad. Eller belönar...det är enda sättet för mig att lura i mig lite frukt.. ;)

10 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

En resa bland minnen..det tar sin stund..man blir så härligt nostalgisk..ha det..Maria

AnnaKK sa...

Jag skulle också behöva röja i gömmorna - trots att jag inte ämnar flytta! Men man om hastigt och lustigt skulle flytta från det här jordelivet, så vore det nog bra att själv ha gått igenom allt gammalt sparat innan arvingarna ska börja riva i det! <:-)

Inget städat här idag - maken och jag har varit en sväng till Kristianstad och försökt ekipera oss. Det blev väl si så där med den saken, och vi skippade en skjorta till honom för halva priset (typ 350 som kändes onödigt dyrt ändå) och gick till Bolaget istället och inhandlade en flaska whisky för motsvarande summa! :-D Old Pulteney... Provsmakade några droppar i samband med eftermiddagskaffet, och t o m jag tycke att den var riktigt okej! En mild o-rökig sak... :-)

Skål!!!

Nu är det helg!

Marie-Louise sa...

Vilket fint foton. Ja att städa bland minnen kan verkligen ta tid. /Kram

Anonym sa...

Ja OJ vad man kan fastna i minnen.
Ja du var dig verkligen inte lik på den bilden=)

Fruktsallad..mums! Ha en skön fredagskväll.kramen Ninni

Lättgrånad sa...

Ja, tänk va tiden går
och med det vi
RYNKOR får!

När ditt hår har blir grått biter inget medel alls (sorry)så det gäller att passa på.
Brunett, blondin, svart, röd. Varför inte färga det i någon vansinnig färgabstraktion????????

mimmi sa...

Ja det är inte klokt vad man kan hitta när man börjar titta i gamla lådor :) och vissa saker är ju jätte roliga att få se igen och minnen blir lite mer klara just då :)

Fröken M sa...

Borås hälsar tillbaka !! Ullared var trevligt men hysteriskt så nu är det dags för sängen ! kram

soffie sa...

Mums va gott med fruktsallad,det blir så mycket godare då,men jag är faktiskt duktig på att äta frukt flera gånger /dag,va kul att rensa och städa men det brukar ta tid för jag hittar alltid massa saker jag INTE vill kasta bort då,
gonatt

Vaken sa...

Klockan är 9.53. och ingen ny blogg, söööööööööööööööööver du?
*S* ;-)

mimmi sa...

Hoppas att du inte har blivit sämre nu ?