14 oktober 2010

Mesmat?

Som små dagsvärmare intar de balkongen i massor några stycken. Mesarna. Men några mesar är de då rakt inte, tuffa som tusen! Men nån larv får de se sig i månen efter...
Ni skulle ha låtit dom vara tills dom blev fjärilar nästa år!!
Jag hittade lite hemgjorda talgbollar i frysen och la fram en som "fotobete". Hehe...
Och människor brukar klaga och ringa tidningen när de hittar en larv i nån mat, men det skulle nog inte denna lilla pippi gjort...snarare tvärtom! Inga larver i maten! Det var det värsta!
´
De här talgisterbollarna är populära, men uäck, så äckligt det luktade när jag smälte istret (istern?) och geggade ihop dom med havregryn och nötter. Det luktade som om jag hade en hel grisfarm i köket minns jag! Så jag är glad att jag hade några kvar i frysen...då luktar dom inte, hähä...Man kan ju inte mata fåglarna på en balkong så mycket heller, det blir ju söligt och så är dom INTE rumsrena heller...
Det är lite dåligt ljus, jag drog upp ISO till 1600 och det blev inte så grynigt faktiskt. Här har jag lagt på lite "smart blur" också efteråt. Det borde man kunna göra med sig själv på morgonen också ;) i spegeln alltså.

Så får vi se i morgon förmiddag hur mycket jag klipper av mitt hår...Jag vill INTE ha kort hår igen och vill INTE heller ha nåt halvdant spektakel som blåser runt i ansiktet..."Men raka av alltihop" säger sambon, "det är så lätt så, och billigt!" Men näää...det vill jag inte. Jaja..vi får se hur det blir. Kanske blir det en bild från förvandlingen..men när man sitter där med en sån där hätta på sig ser man ju ut som en skrämd igelkott! Haha!

Nu ska jag laga till lite thaikyckling och cashewnötsris!

6 kommentarer:

mimmi sa...

Bjuder du på+ middag? det lät ju kanon gott det du skulle laga :)
Men de blev ju bra de bilder du tog och som du skriver ,, det blev ju bra med den höga iso också :)
Jag skall köpa hem ister ... och näs klämmor ..tydligen också ...

soffie sa...

mums va gott den maten lät,imorrn är det fredag tjolahopp

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

hahah roliga bilder med text :)
Väldigt fina oxå.

hehe ja gud, tänk om man kunde göra så på en annan på möran :D

Hoppas du får en fin fredag :)
kram

Anonym sa...

Såå söta pippisar=)

Ett tips är att ja kokosfett och blanda i pippimums, det luktar bra mycket godare.

Hoppas du blir nöjd med frisyren..kramen Ninni

AnnaKK sa...

Om inte larverna hade käkat upp krassen, så hade det nog snart kommit uppklättrandes en katt (likt Jack på bönstjälken!) för att käka fåglarna! :-D

Den där katten som var här ÅT alltså verkligen av fröerna!? Måste väl ha varit totalt utsvulten, för annars är väl ändå inte det nåt som katter gillar? Eller...? Tror det är en vildkatt... Ser ju allt annat än fin ut i hull och päls - titta bara på svansen, som lixom bara hänger där bak som en annan dö´ huggorm... :-I

Spännande med frissa-besöket! Före- och efterfoton, tack!! :-D

Helene sa...

Ja du måste visa hur din nya frisyr blev !!
Jag vill klippa kort men vågar inte.
Ha en skön fredag.
Kram Helene.