02 oktober 2010

Zakrisdalsudden!

Häromdagen så gick jag och C ner och tittade på bygget vid Zakrisdalsudden som ligger precis vid Vänerns strand. Där byggs det en massa hus och många har redan flyttat in! En del hus ligger jättefint med sjöutsikt, men de flesta står väldigt nära varandra. Trädäck runt husen är vanligast, även om en del har en tomt där det har gått att anlägga en gräsmatta:
 Färdigväxt gräsmatta tro?
Namn har gatorna här fått också!
Och för en del räcker det inte med att ha sjön alldeles intill. Pool ska man ha!
På vägen hem hittade vi en förvirrad larv. Vi tyckte den såg lite förvirrad ut i alla fall för den var på väg över cykelbanan mot bilvägen...så vi räddade den ner i gräset igen. Nu kanske den faktiskt VAR på väg över till andra sidan och fick börja om igen...vem vet?
Jag har försökt att ta reda på vad det är för sort det här, men inte lyckats. Någon som vet? Den var ganska stor, några cm. Och ljusgrön.

Nu ska jag och Sofie ut och leta lite stolpar! Det är bara några veckor kvar, sen stänger stolpleteriet för i år!

Dagens citat:
Det är den som far vilse som hittar nya vägar.
(Nils Kjaer)

3 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt å ha pool ja :)
det skulle man ha :)


Fann hit via min syster Inanna :)=

Hoppas du får en fin lördag :)

soffie sa...

Vilken fin färg på den larven,Oj va snabbt det går för bygget!
tack för idag:)

Maria Thorbjörnsson sa...

Sjötomt med pool...fint ska de va..men ibland tycker jag det blir lite överdrivet...med allt som ska få plats på en tomt...vad e det för fel på gamla hederliga trädgårdar med blommor och blader
Må så gått..Maria
PS har nytt tangentbord som inte skriver som jag vill fnissfniss DS