03 oktober 2010

Cirkusnummer?

Tjoho! Stolpe nr 200 tagen! Nu har jag faktiskt 199 uppskrivna...det är den retliga nr 93 som jag inte fått tag på än. Eller jag och jag...inte Sofie heller, hihi, fast vi var där och irrade! Men nu har vi fått lite vana på att leta stolpar så de senaste har varit rätt lätta att hitta! Och så himla härligt att kliva omkring i skogen på hösten, inga mygg och inga bromsar. Så nästa helg tar vi den!!  
Nr 200!
Det här var en konstig stolpe! "Kabel för starkström", jaha..den ska man nog inte pilla på...Bra att den står mitt i vattnet. Vatten+el passar bra ihop har jag hört. Eller var det INTE bra ihop.. ;)
När vi gick runt där i Sannaskogen så hittade vi en hel det svamp. Trattkantareller närmare bestämt. Inte många vanliga, bara tre små stackare. Men varken jag eller Sofie ville ha svampen så hennes mamma skulle få den. Kul att plocka är det bara...inte att rensa och äta.
Här har jag dresserat mina larver till att framföra ett cirkusnummer! De håller på att öva här. Snart blir det uppvisning! De två undre ska jonglera med den övre! Tror jag.
Den här tränar på att dansa på lina. Som är en liten stjälk. Hon heter Elvira Larvigan förresten...
Tut tut! Alla brandbilarna ryckte ut! Allra först åkte brandchefen i en liten (röd) bil. Han åker alltid först till en olycksplats fick jag lära mig idag... Det brann tydligen på sopstationen Heden här i stan..

Vad ska man nu göra hela hösten vintern när nästan alla stolpar är tagna...klart man kan gå ut i skogen ändå, men det här stolpleteriet har ju varit så himla kul. Få se vad Friska Karlstad hittar på tills nästa år.

Nu återstår att se om jag orkar rensa nåt idag. (Alltså inte svamp...) Man blir rätt trött av att gå i skogen...men en kopp kaffe efteråt var väääldigt gott! Kanske ska jag kasta mig in i fotoalbumens förlovade land...då lär jag bli där ett tag, för när nostalgivinden griper tag i en så stormar man omkring rätt länge bland minnena. 

Dagens citat: 
Bättre ett dåligt minne än dåliga minnen
(Okänd) 

9 kommentarer:

soffie sa...

TJOHOOOO!
Vi har tagit stolpar ja vi har tagit stolpar tjohej va vi är bra:)
Härlig tur både idag och igår.
Nu ska jag kurera mina barn så jag kan jobba imorrn.
Kram å tack för tidningarna !

Margaretha sa...

Din lilla Elvira Larvigan var den sötaste lindanserskan jag set....hehehe....och roligaste ;o)
Kram på dig
Margaretha

jennifer sa...

åh ni galnsa stolp-letare! Men duktiga är ni :D fina bilder på larven du!

jennifer sa...

åh ni galnsa stolp-letare! Men duktiga är ni :D fina bilder på larven du!

AnnaKK sa...

Go´morron!

Bara en enda stolpe kvar!? Wow!! Men du drömmer antagligen mardrömmar om den - eller kommer att göra, om du inte lyckas hitta den innan tiden går ut!? ;-)

Larverna är så söta och duktiga - och när de blir stora fjärilar kommer de antagligen att ha flyguppvisning för dej. Och tills dess bara måste du ha skaffat dej ett rejält teleobjektiv, så vi får se de konststyckena också här i bloggen! :-D

Ha en fin-fin måndag!! :-)

AnnaKK sa...

Go´morron!

Bara en enda stolpe kvar!? Wow!! Men du drömmer antagligen mardrömmar om den - eller kommer att göra, om du inte lyckas hitta den innan tiden går ut!? ;-)

Larverna är så söta och duktiga - och när de blir stora fjärilar kommer de antagligen att ha flyguppvisning för dej. Och tills dess bara måste du ha skaffat dej ett rejält teleobjektiv, så vi får se de konststyckena också här i bloggen! :-D

Ha en fin-fin måndag!! :-)

Anonym sa...

(Hoppsan-sa... Nu blev det två kommentarer... Igen! <:-) Men det har varit problem att kommentera i blogspot-bloggar på sistone så jag trodde det återigen hände sej så att kommentaren bara försvann, för det tog lång tid innan något hände... Så jag skyndade mej att trycka en gång till på skicka-knappen... Hm!).

/AnnaKK

Kommande cirkuslarvbesökare sa...

Dina tama larver verkar må gott på din balkong....vet du vad de ska utvecklas till? Hm, marsvin kanske? :-))))))))))))))

AnnaKK sa...

Inspirationslänk! :-)

http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=28729

Skulle egentligen in på Fotosidan.se för att kolla lite bland recensionerna, och råkade snubbla över denna medlems sida. Härlig mix av motiv och många jättefina fågel- och macrofoton!

Om du vill veta vad andra tycker om de objektiv du funderar på, så kan du leta upp dem bland recensionerna här:

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=10