26 oktober 2010

Ingen skruv lös här inte!!

Ett skepp kommer lastat..nej, inte riktigt. Men här öppnar jag lådan. 27 kilo väger den och jag använde en liten kärra för att få upp den från källaren! (Kan själv!)
Databordet Goliat. Ännu inte hopsatt...
Första grejen påskruvad! Tjoho! 
Och varför var jag tvungen att dröja 53 år innan jag köpte en sån här? Det gick ju galant att skruva i skruvarna nu! Nu var ju inte detta nån värstingmaskin (149 kr på Ikea...) men den funkade som jag ville! Mina handleder är inte vad de har varit (och så värst starka har de väl aldrig varit, jag har liksom rådjursben till armar ;)
Det här var intressant! En sur överkorsad gubbe (skallig tant?) och en glad gubbe som får hjälp av en annan glad gubbe med en penna bakom örat! Vad ska han med pennan till? Är det en hantverkare som ska skriva ut en räkning eftersom MANNEN inte lyckades få ihop bordet själv? Och om man inte förstår bilder så kan man ringa Ikea! Men det behövde jag inte göra! Bra kvinna reder sig själv!!
(Fast jag orkar inte lyfta det själv nu, buhuuuu!) 
Klart! Men det blev en träplugg över...jag tyckte jag satte i alla som skulle vara i! :P Nu hoppas jag att det här är bättre, med plats för själva databurken och en utdragbar skiva. Så kanske jag slipper få ont i axlarna när jag sitter vid datorn!  
(Uppe i trädet sprang det omkring en TRÄDKRYPARE som jag inte hann fota...)
(Bild lånad från Wikipedia)

Jag hann cykla ut i solen lite också. Till Gengåvan med två kassar grejor som jag inte vill ha. Och nästa vecka kommer Myrorna och hämtar köksbordet (vi ska få ett mindre) och databordet. Inte det nya, alltså, utan mitt gamla ;)

Nu är jag rätt mör i ryggen och ska tillbringa kvällen i soffan...Puh. Men det är kul att lyckas med såna här projekt. Vet inte vad jag skulle gjort om jag hade gått bet? Ringt en vän? ;)

5 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej vännen..litet tips..sätt hjul på databordet..bra när man behöver komma åt alla sladdar "där bak"..och på tal om drömmar..har alldeles för många..och alltid så letar jag efter något..ha det..Maria

imponerad eva sa...

WOOOOOOOOOOOOW, din geniknöl har varit påkopplad! Läsförmåga för sättaihopinformation, inte illa!
Eller var det skruvdragaren som kom med Aladin i sin lampa. Du får tre önskningar......Hihi!
Verkligen snyggt jobbat!

jennifer sa...

ikea beskrivningar är inte så lätta alltid! jag ringde min morfar i en ikea-situation!

mammakero sa...

När jag skruvar ihop något från IKEA, så har inte heller jag en som hjälper till! Varken att lyfta ur kartongerna eller hålla ihop delarna medan jag skruvar... Det kanske är en sur gubbe det är värt... att inte få hjälp?

soffie sa...

va du är klurig som fixade det.
å va söta trädkrypare är:)