06 oktober 2010

Nej!

Uuu...julskyltning redan på Ikea...det är ju nästan tre månader kvar! Nu kommer jag att ta omvägar runt det här nästa gång jag är där...Jul är inte kul..i alla fall inte för tidigt!
Redan??
Jag hittade i alla fall en hylla igår som jag (sambon) ville ha. Så vi köpte två (dom ska fyllas med singlar och cd)! Eller rättare sagt, min stackars systerdotter fick i uppdrag att köpa dom när hon "ändå var på Ikea" idag...Dom var tyngre än jag trodde och hon hade ett sjå med att baxa in dom i bilen...men jag har ju bara en cykel.. och i gengäld så var jag barnvakt:
Vem kan motstå de här rådjursögonen när han vill nåt? Men han är glad för det mesta (utom när han välte en griffeltavla över sig) och somnade på en minut när han skulle sova middag. 
Sen var det full fart...och efter att ha hämtat storebror Lucas på dagis var det ännu fullare fart. Men i soffan säger Lucas: " Du är snääälll" "Lucas tycker om dig". Då är det värt att ha öronproppar i en hel eftermiddag...
(antagligen var jag "snääällll" för att jag delade med mig av mitt godis med honom...) ;)
En vattenkatt!

10 kommentarer:

mimmi sa...

Ja det ser ut som du har haft en dag med mycket att stå igen :)
jag har suttit vid datorn hela dagen och hållit på att krångla med min nya domän .. vilket inte var krångligt .. om man hade läst att det kunde ta en dag innan den funkade .. hm .. sen var det ju inga problem ;)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Lite som att välja mellan pest och kolera - att cykla med överlass eller gå runt med öronproppar!? ;-)

Men det verkar ju ha varit en bra deal ni gjorde, du och systerdottern - för vem vill inte få veta att man är snäll!? (För det sa väl DU till HENNE sen också, antar jag! :-D)

Yvonne sa...

Det sa HON till MIG också! :D En win-win situation som det heter...tror jag iaf! :)

soffie sa...

du har ju blivit en riktig supernanny nu:)
å va goo han är Lucas som säger så,och du är snäll det tycker jag med,fast du ger aldrig mej godis ju;)
kram

Farmor sa...

Som jag förstår har du fullt upp med att hålla reda på Knatte och Fnatte men vänta bara tils Tjatte dyker upp! Hihi!

Granen står så grann i stugan...va sägs om att nästa gång du besöker Ikea cykla hem med en plastgran som är färdigdekorerad och naturligtvis med en tomteluva på hjälmen!

jennifer sa...

åh! så gulligt sagt av honom! :D

mammakero sa...

Jag hörde det av en som jobbar på IKEA! Som tur var spelade de inte jullåtar i högtalarna i alla fall!

mammakero sa...

Jag hörde det av en som jobbar på IKEA! Som tur var spelade de inte jullåtar i högtalarna i alla fall!

mammakero sa...

Jag hörde det av en som jobbar på IKEA! Som tur var spelade de inte jullåtar i högtalarna i alla fall!

mammakero sa...

Jag hörde det av en som jobbar på IKEA! Som tur var spelade de inte jullåtar i högtalarna i alla fall!