12 september 2010

Att få spel...

Gårdagskvällen var så himla trevlig, goda vänner, god mat (chips, tjoho!), dryck och lite lekglädje! Jag och T hade gjort frågor, mer eller mindre kluriga och så fick deltagarna svara efter bästa förmåga! En del frågor hade musikillustrationer och en del inte.

Sen spelade vi RETRO och det är ett av mina favoritspel, eftersom det inte bara är frågor om saker man inte vet, utan man får göra listor rätt som det är, som en del i spelet. När det kommer upp ett listkort ska alla skriva fem saker som t.ex. "Tidernas godaste glass" eller "Tidernas mest lästa bok" och sen jämför man svaren. Det kuliga här är att det finns inga "rätt" (precis som i verkliga livet" utan det gäller att ha så många lika svar som dom andra deltagarna, då får man poäng! Nåja - till slut vann ett lag och alla gick hem och jag gick och la mig!

Nu har jag varit uppe och diskat...det blev en massa glas att diska..hmm...förstår inte varför ;)
Vallmoblomma, lite omgjord i Photoscape

Ordning och reda, ja...det har jag! I teorin. Jag är ingen ordningsmänniska som har allt välordnat här hemma, men jag vill gärna ha det! Grejen är att om saker blir liggande för länge, så...ja, ligger de bara där och jag "ser" dom inte! Men nu har jag tänkt att mycket ska få ligga i små lådor där det inte blir så dammigt! Och Ikeas lådsystem..mmm...I löv it! :D

Dagens visdomsord:
Det otrevliga med datorer är att de kan säga JA och NEJ men inte KANSKE
(Brigitte Bardot)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul med lite sällskapsspel...chips kan kvitta=)

Har du köpt små lådor??? Lycka till med ordningen..kramen Ninni

Anonym sa...

Ja du hade ju köpt lådor...finfint, Ninni

Söndagsdugg sa...

Mörning!
Vann du spelen som vanligt eller
fick du för en gångs skull vara utan medalj? Hihi!
O.B.S. du kan inte svara KANSKE!

Här har Gud duschat...troligen också glömt att stänga av kranen men G betalar ju inga vattenräkningar eller??????

Anonym sa...

Nää vi frös inte det minsta..vi har ju ett välisolerat uterum..vi hade till och med en av dörrarna på glänt=)

Kram Ninni

soffie sa...

å va roligt med en spelkväll det va längesen vi hade det,passar ju så bra nu då mörkret kommer,
kram