23 september 2010

När man får oväntat besök...

på balkongen...då bjuds det inte på Gevalia, utan på krasseblad. Jag upptäckte dom här små larviga sakerna förut. Det är kålfjärilar (tror jag) och dom får äta vidare på min krasse, snart ska den klippas ner och kastas bort i alla fall!
Spår av bett!
Lite söta är dom i alla fall...

Det har inte hänt så mycket mer idag än upptäckten av de här...
Men ikväll är det min TV-kväll, Mitt i naturen klockan åtta och sen Life klockan nio. Intressanta naturprogram båda två. De där Hollywoodfruarna kan botoxa sig blå om de vill...inget som jag tittar på. Inte heller följer jag några dokusåpor...eller kollar på Idol...

Dagens citat:
Alla vill leva länge men ingen vill bli gammal! 

6 kommentarer:

mimmi sa...

Det var ju FLERA ST där .. då får du nog passa dig så de inte kommer in och bosätter sig i värmen i lägenheten ;)
Jag tittar inte på Idol eller vad de nu heter alla de såp program .
Nu vill jag ha lite sol i alla fall så man kan komma ut och få lite mer bilder :)
kram :D

soffie sa...

vilka larviga du hade på besök:)
men söta va de,
synns på LÖDDA då ska vi jaga stolpar igen tjohooooo
hihi jag kollade på After Dark å Babsan ikväll himla bra är de fast lite läskiga de är ju mer kvinnliga än kvinnor:)
kram

jennifer sa...

ååh vad söta! är det en sån som går så roligt?

AnnaKK sa...

De har en minst sagt glupande aptit, de där! :-) Men det går ju an när det gäller växter man själv ändå inte ska äta - fast krasse lär man väl kunna ha i salladen, förresten!? (Blommorna är det nog man använder då...?). Jag uppskattar de svarta (men ganska fula) larverna som äter upp brännässlorna. :-) Synd bara att de inte tar rotsystemen också...

Jag hamnade minsann också framför tv:n igårkväll, och såg samma program som du. :-)

Har nåt bättre foto på fjärilen från igår också, men har inte försökt identifiera sorten ännu. Har inte sett den modellen här innan - trodde först det var "de gamla vanliga nässelfjärilarna", men sen såg jag att de ju såg annorlunda ut i både färg och form. Vackra!! :-) Får Googla på vinbärsfuks!!

Ha det fint!! :-)

Helene sa...

Va söt den var...
Och du tar så fina bilder !!
Ha en bra helg.
Kram Helene.

Fröken M sa...

fullt ös, medvetslös är viggos nya motto och jag inser att mina lugna dagar är förbi ;)
Ha en mysig dag !! Kram