24 september 2010

Svamptrams

När jag går omkring i skogen och trampar
så plötsligt jag ser en hemskt massa svampar.
Små dropppar som ligger på löven och glittrar
och fåglarna sitter i träden och kvittrar
(nänä..inte nu då, men det rimmade så bra ;)
Så konstiga grottor det finns i naturen
den här är nog bostad åt vattendjuren..
Löven har fått så fantastiska färger
och tordyvlar kryper omkring där och härjer (värmländska!)
Till hackspettens taktfasta trummande dans
jag plockade svamp, ja, jag hamna´ i trans!
Jag plockade nog lite mer än jag skulle
de växte så fint där på en liten kulle..
Nu får jag rensa till långt fram i natt!
Jag ska aldrig mer lockas av svamparnas hatt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låt du TOre rensa lite. I vår familj är det Bengan som rensar och förväller. Och jag som steker till kvällsmackan. Men vi äter tillsammans. Och du - rensa inte så noga - lite skogsmylla och lövrester är nog bara nyttigt. Du har ju ingen vovve med som markerar på det speciella sätt som vovvar brukar markera. Men...fanns det bananer bland svampen? Ser några bananskal. Inte visste jag att det växte här.

Anonym sa...

Hihi det var värst vad du diktar=)

Jo lockas du av svampen den du inte vill ha tar jag såå gärna.haha

Ha en goo kväll på restaurang..kramen Ninni

Smokey sa...

Då kanske du bjuder på RÖKSVAMP kryddad med lite av andra sorters svampar när du ska ha inflyttningsfest? :-))))))

mimmi sa...

Det var väldigt som du kan få fram fina dikter som passar in så perfekt på dina fina bilder här :)

soffie sa...

men va kul det är att plocka svamp men jag måste erkänna jag gillar helt enkelt ine smaken :)
ses i möra

floosan sa...

oj oj va du kan, kul skrivet. Trevlig helg!

Unknown sa...

Vakre bilder fra naturen!

Ønsker deg en god helg.

Camilla sa...

Hej :) Har kikat runt lite på din blogg, vilka fina bilder du tar!

Väntar sa...

Uppe mä tuppen, tidigare än väntat
så ingen ny fotoblogg har ännu lyst upp min morgon. Jag väntar med spänning på vad du idag kommer att bjuda på!

mammakero sa...

HAHAHA!!!
Det ena rimmet följer det andra rimmet och jag verkar ha hamnat i värsta stimmet!!
Kul med svamparna som såg ut att kramas!