05 september 2010

Stilla kväll..

(fotat med Lilla Blå!)
Stilla flyter älven...eller i alla fall en liten gren av den. Här går kanalen in som förbinder Vänern med Klarälven. En ganska ny cykelbro är det som förbinder inre hamn med Herrhagen.
M/S Vestvåg anländer efter att ha varit ute och tuffat runt på Vänern. Strandvägens höghus i bakgrunden.
Och här är jag själv...gissa var? Hehe...ledtråd i bilden...
Och...tada! En nytagen bild med min Sony A390! Jag har lyckats hitta en fungerande USB-port och tankat in lite bilder! Nu ska jag testa lite mer och lära mig att ställa in skärpan där jag vill ha den! Min lilla Mårbackapelargon var en villig testmodell..den var stilla i alla fall! ;D

8 kommentarer:

AnnaKK sa...

Go´morron!

Så bra att det fanns en ledig USB-port till nya kameran! :-) Därmed är ett stegs motstånd övervunnet (!? :-D), så idag är det bara till att köra hårt och testa, testa, testa!!! :-) Vad jag kan se så sitter skärpan där den ska på pelargonen, men om det känns som om kameran inte kan bestämma sej för var den ska placera den så kan du antingen ställa in skärpan manuellt, eller ändra inställningarna för autofokus så att bara en punkt (lämpligen den i mitten) är aktiverad.

Just när man fotar blommor kan det även vara kul att testa olika bländare, för resultatet blir ju väldigt olika beroende på om man har långt eller kort skärpedjup. :-)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Vilken tjusig utsikt ! Där skulle man bo.Men nu gör jag inte det och får nöja mig med att se det på vackert foto i Din blogg.
Du ser tjusig ut också.
Ännu har jag inte fått en kamera.Tränar upp handlederna, för de är väl rätt så tunga att hålla i ett stadigt grepp, helt stilla.
Så fint med pelargonens små fjun som syns tydligt.
Skriver upp in kamera,så ska jag kolla hur mycket de kostar och om jag klara av en sådan.

Kram och tack för titten.

Anonym sa...

Hmmm låt se var kan du vara..hihi
Vilket fint kort på dig!

Finfina bilder du tagit på den vackra staden Karlstad.

Ha en härlig dag i solen..kramen Ninni

Lambergsfrua sa...

Åh vilka fina bilder! Även den på dig själv inne på mysiga "skärgårdscaféet", som ju är så mycket mer än bara ett café ;)
Pråmkanalen är en vacker vattenådra i stan. Synd bara att så många av Nöjesfabrikens gäster uppfattar den som soptunna för diverse urdruckna ölburkar...

Grattis till din nya kamera, som verkar ta superfina bilder. Kul att du nu vet hur du ska föra över dem till datorn också;)
Soliga kramar!

Barnens Hjältar sa...

Underbar pelargonbild!
Ha en fin söndag!

♥ Carina ♥ sa...

Vad vackert det speglar sig i vattnet :)

mimmi sa...

Det var jätte fina och jätte mysiga bilder som du hade tagit med den lille blå :)
Det är en bra kamera den lilla :)
Se där .det blev ju en bra bild med din nya kamera :D
Hm vart du är .. nej ..det blir för svårt för mig att räkna ut tror jag ..så jag ger nog ingen svar på det ;)
Har de slutat med att sitta utomhus där nu?
tack för besöket idag :D
kram :)

soffie sa...

åå va vackra bilder och va kul att lära sig en ny kamera.
kram