06 september 2010

Jag - en seriefigur?

Något som jag aldrig tröttnar på är SERIETIDNINGAR! Jag har läst sådana i ungefär femtio år och har naturligtvis fått nya favoriter. Men en del gamla hänger med än, som Kalle Anka, Knasen och Kronblom. Förr läste jag också Stålmannen, men den serien var bäst när den var svartvit...
(Bild lånad från Seriewikin)

När jag öppnar en tidning så bläddrar jag upp serierna det första jag gör! Sen kan man gå över till annat...

Tyvärr är nya serietidningar väldigt dyra, så jag köper inga nya, men lycka är när man hittar en massa på ett antikvariat...men såna växer inte på träd.

Nu ska jag läsa en Knasen, tjoho!

Morgonens ordspråk:
Den som skrattar på morgonen får gråta innan kvällen
(Vem sa det, tro? Nån som var avundsjuk för att andra har roligt kanske?)

12 kommentarer:

Helene sa...

Kul !!
Jag läser aldrig serie-tidningar längre, jag prenumerera på Kalle Anka när jag var liten = ))
Måste säga att du har tagit väldigt fina bilder när jag titta på dina andra inlägg !!
Ha en bra dag.
Kram Helene.

AnnaKK sa...

De enda serier jag läser nu för tiden är dem i dagstidningar, eller mest i vår lokaltidning då. Fast numera finns det inga bra serier där, så jag läser inga alls just nu... Gillade Zits, men den försvann ur "Norringen" (Norra Skåne) för nåt år sen eller så...

Ska kolla nästa gång jag städar i idrottsföreningens loppisbutik om det finns serietidningar där! :-)

Inställningar för bålgetingfoton: Bländare 13 (det var så bra ljus och jag ville ha så mycket som möjligt av getingen skarp). Slutartiden var omkring 1/100 - gick bra tack vare att jag har bildstabilisering i objektivet. Annars hade man fått ha stöd eller stativ (eller tre gånger så snabb tid!), för det är ett rejält stort och tungt 70-200 mm´s objektiv. (Med närbildslins på också vid detta tillfälle).

Fantomenfreak sa...

God morgon

Vilka KANON bilder du satt in sen jag sist gästade din blogg.
Har ju varit på resa till Herrljunga....långt bort.

Dina tomater vill jag gärna få smaka, stora röda och feta!

Mia systeryster sa...

Läser tyvärr inte serietidningar så ofta längre, men Hälge kan jag inte låta bli att läsa=D

Fröken M sa...

oj, du är ju uppe tidigare än oss idag ! Kanske låg jag kvar i sängen extra länge för att jag visste att idag är dagen då jag ska ta tag i vårt minst sagt röriga hem ;)
Kramar

mimmi sa...

Kalle anka och björnligan ..det är de enda serie tidningar jag läser :)

Fröken M sa...

åh gud så gott det lät, den har jag faktiskt inte testat !! I morgon ryktas det dock om en tur till stan, då kanske man skulle lyxa till det med en sån där smaksatt en ;)
Dock tycker jag drygt 30 kr för kaffe är fasligt dyrt !?

soffie sa...

Knasen och Kalle Anka hör till mina favoriter.
Jaha då har vi inga kontroller kvar då mer än den där svåra men den tar vi snart elelr hur,den 25 är nästa stolpsläpp på Wåxnäs,
tjohej

AnnaKK sa...

Svar: Att fånga hägringen på bild får jag jobba vidare med... ;-) Men nog kan det finnas vita hägrar likaväl som det finns vita skator här i faggorna. Och en vit älgtjur ska det också finnas i skogen, förresten. :-)

♥ Carina ♥ sa...

Jag gillar Hälge och sedan har jag kvar en massa Kalle som jag prenumenerade på som barn :)
Kram

mimmi sa...

Håller du på att läsa den än ?

Lambergsfrua sa...

Självklart måste man läsa serierna i tidningen! Jag brukar spara dem till sist för att ha något att se fram emot efter att ha tröskat igen allt eländes elände. Själv älskar jag Elvis, så i NWT läser jag serierna nerifrån och upp, för att gott mig åt hans tokerier som skönt avslut.
Barnbarnet har kvar en hel låda med gamla Kalle Anka hos oss. Han läser dem inte mer, men det gör jag ibland...
Ha det gott!
Soliga kramar!