13 september 2010

Telefånen ringde...

Telefånen: "Ring...ring!"
Jag: "Haalllå"
Försäljare: "Hej det här är från Folksam, du har några gamla försäkringar hos oss!"
Jag: "Jaaasssså?"
F: "Jo, två pensionsföräkringar som ligger här och väntar, hehe"
J: "?"
F: "Vad har du för nån hemförsäkring?"
J: "Jag har en från Länsförsäkringar, den är billig och bra!"
F: "Mjaha..då ska vi se..."ring, ring", nej, nu ringer det här, kan du vänta lite?"
J: "....?" *lyssnar på pausmusik*
F: "Ja, nu var jag tillbaka, ursäkta, det var värst vad det ringer här idag!"
J: "Vad kan ni erbjuda för alternativ då?"
F: "Ja...ni kanske har bil?"
J: "Näpp!"
F: "Sommarstuga?"
J: "Nope!"
F: "Värdefulla möbler?"
J: "Nä, mest gammalt skräp...men vi har två halvgamla cyklar!"
F: "Mjaaaha.....*räknar* 1065 kr om året kan vi erbjuda med ett lösöre på 300.000!"
J: "*har bläddrat fram försäkringsbrevet snabbt som ögat* Jag betalar nu 561 kronor om året!"
F: "..........?......deeeet var billigt!"
J: "Japp!"
F: "Så billigt har inte vi!"
J: "Du kanske vill ha telefonnumret till Länsförsäkringar?"
F: "Nnnej...jag har en rätt billig här..tack för idag!"
J: "Heeeej då!"

Hehe...

8 kommentarer:

soffie sa...

gött att kunna sätta emot.
kramiz hör av mej imorrn för ev,en promenix då Nellie balettar

Unknown sa...

Du avsluttet samtalen på en utmerket måte! Stjerne til deg :-))

♥ Carina ♥ sa...

Å dessa försäljare! Skönt att ni redan hade det bästa :)
Godmorgon!

AnnaKK sa...

En ännu inte färdigslipad försäljare, anar jag... :-) Det kan inte hjälpas att man tycker det är vansinnigt kul när man lyckas "ta poäng på" såna!! :-D

För övrigt har vi också LF... :-) Egentligen bryr jag mej inte om ifall de är billigast, bara de är BÄST när man behöver använda sin försäkring!! Har hänt oss vid ett par tillfällen (en vattenläcka och en krock bla) och då var det inget knussel utan raka rör direkt - perfekt!! :-)

Helene sa...

Ha ha det var bra !!
Vad jobbigt det är när dom ringer om än det ena än det andra : /
Ibland lägger jag bara på luren = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

mimmi sa...

Ha ha ha .. ja du .. mycket av detta känner man igen ;)
Men du hade ju bra svar till hands ser jag :)
kram :)

Fröken M sa...

haha !! härligt, jag tror inte de ringer igen ;)

Anonym sa...

Det roligaste jag läst på länge !

Bro