19 september 2010

Glassfrossa!

Eftersom jag hade förtidsröstat fick jag tid över till annat idag (som att följa med sambon till vallokalen :P) Men det var ju strålande väder så vi förenade nytta med nöje och tog en promenad dit och sen en cykeltur till Stadsträdgården och åt en glass (Nu säger jag det en gång för alla: JAG SKA ALDRIG MER ÄTA GLASS!! Den är ju så himla kall... )
Det var lite flygfän kvar fortfarande:
Liten fluga gnuggar händerna av förväntan...mmm...god blomma!
Här sitter en humla och en liten fluga på varsin blomma...det finns resurser så det räcker åt alla!
Men här har de hamnat på samma blomma! Och än så länge delar de solidariskt med sig...Fast humlan verkar lite biffig...
Men...vad händer här?
 Humlan knuffar av flugan från blomman! Han vill ha HELA blomman för sig själv. En sån bov!
Eller så var det så här det gick till...jag vet faktiskt inte.
Ni får välja det alternativ som ni tycker är troligast :D

Ikväll får jag nog lov att titta på valvakan...det verkar ju vara väldigt jämnt mellan blocken om man nu ska tro på statistiken. Men det brukar ju visa sig rätt snart åt vilket håll det lutar!

9 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ska du aldrig mer äta glass?
Haha, det kanske är glömt när värmen kommer till sommaren igen ;)
Underbara bilder.
Ha en skön söndagkväll!
Kram

Helene sa...

Vilka härliga och fina bilder !!
Ha en fin kväll.
Kram Helene.

mammakero sa...

Visst är glassen kall! Det är underbart gott med glass, ibland! Jag skulle nog inte kunna hålla mej helt borta från glass, även om jag ville...
Fantastiska bilder på humlor, fjärilar och flugor! Är det lilla blå eller stora Nikon?

mimmi sa...

Ha ha ha .. vilka underbara bilder :) de sista helt otroliga .. du kan då hitta motiv som heter duga du :)
och inte nog med det .. du har fått bild på en ADMIRAL .. en sån har jag letat efter hela sommaren . så nu måste jag ner ditt och se om jag kan hitta en sån :)

soffie sa...

men du glass med varm chokladsås eller varm kolasås skulle ju passa dej då,fina bilder:)

AnnaKK sa...

Glass, blomster och insektssurr... Somrigt värre ju!!! :-) Jag hade verkligen önskat att september skulle vara en sån där härlig förlängning av sommaren-månad, men det vet i sjutton om det har blivit så...? Vissa dagar har ju varit fina, men sista veckan har det mest regnat och varit ruggigt som i oktober. Hutter... Så jag avstår också helst glass nu! <:-)

Valvakan får nog klara sej utan mej - jag vaknar till tidiga nyheter på radion i morgonbitti! (KLockradion). :-) Om det ens är klart då!?

Ha en mysig kväll!

(Jag bakar bröd! På torrjäst jag hittade i ett köksskåp. Ena påsen gick ut 2006, men den andra var fortfarande inom rimlighetens gräns! Fniss! Återstår förstås att se vad det blir för bröd av det - degen jäser just nu, och så långt ser det fullt normalt ut! :-D).

Kvasar-ina sa...

God morgon!

Stackars Mona...men tänk va gla Jimmy är.
En ny era har börjat inom politiken.
Fantasin om folkhemmet försvann så sakteliga, va kan det bero på?
Kanske att vi nu är över 7 miljarder människor på jorden?
Funderar starkt på att flytta till någon annan planet när rymdfärjor börjar att flyga folk till olika galaxer om jag är VÄLKOMMEN dit vill säga....kanske någon nova behöver just mig?

Hej hopp, hoppas att din dag blir en fotartopp!

floosan sa...

Vilken rysar det blev!

Vi firade också det fina vädret i går på en uteservering och det blev kallt hihi men aldrig mer är väl att ta i. Hur vore livet utan glass? jag älskar glass hihi

Anonym sa...

Hihi älskar dina bilder=)

Men glass är ju supergott...den ska vara kall, haha.

SD är definitivt ett missnöjesparti, folk har nog inte läst deras program, utan bara röstat utan att tänka, sorgligt!!

Ha en bra dag.kramen Ninni