26 september 2010

Skogstur på rim...

I Sannaskogen det syntes ett stoll-par
som vimsade runt och letade stolpar!
De irrade hit och de snurrade dit
och så gick dom åt öster (tror jag) en liten bit!
Ett märkligt träd jag har fotat här
och inifrån också...jag lovar och svär!
Ett ihåligt träd, tre gäss och en hök
men ingen skymt av en enda gök!
"Ska vi rakt ut i kärret?" "Ja, här är en stig!"
"Där ser jag en stolpe, följ efter mig!" 
Sju stolpar hittades, tjohej och tjoho!
Imorgon så blir det nog fler kan jag tro...
Och när man så går där i skogen och dräller
så kan det hända man ser kantareller! :D

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi kul läsning=)

Ha nu en skööön söndag, kramen Ninni

Lambergsfrua sa...

Du är inte dålig du! Gäller både rim och klafs i skogen. Kantarellerna får man se som ren bonus ;)
Soliga kramar!

Bak-is sa...

Hoppas att ni stolpstollar får stolptur i ur och skur!

soffie sa...

HIHI guu va bra du är men usch vilken fruktansvärd häck du fick med på bild(min)
ha en goo kväll

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Jättetrevligt med små rimsnuttar till varje bild.
Kul !

Fröken M sa...

haha !! vilket härligt rimm !! Godmorgon vännen :) kram

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Den där borde du ju skicka in till eran lokaltidningen eller nåt sånt - kanonbra!!! :-D

Fröken M sa...

idag blir det nog ingen tur till stan för vår del. jag tänkte pyssla lite här hemma och försöka få tummen ur att läsa lite. det är inte varje dag man har möjligheten att slippa gå ut alls, så det tänkte jag ta tillfället att göra idag ! kram

floosan sa...

hihi spännande lösning och skoj

mimmi sa...

Det var väldigt som du har kommit igång med att få till rim på dina berättelser :)
och bra blev de också .. så ni har redan hittat stolpar .. ja .. ni har ju vanan inne nu ;)
Nu hoppas jag på att den stora solen skall komma fram på en blå himmel .. som de har lovat oss :)
kram :)

Anonym sa...

Hej igen!

Nu har jag äntligen hunnit Googla på vinbärsfuks, och du har rätt så klart! :-)

/AnnaKK

HUSnrNIO sa...

Vilket läckert foto på trädet! Att tillbringa tid i skogen är mysigt allra helst den här årstiden=) Ha en fin måndag.

Marie-Louise sa...

hihi vilken rolig läsning till bilderna.