27 september 2010

Solig balkong!

En sån här dag har det varit här idag. Blå himmel och strålande sol. Och jäkligt blåsigt...fast det blåste från nordost så på balkongen märktes det inte, förutom när det rasslade till i träden och en massa löv for förbi. Jag följer mina larver med spänning...de har ömsat skinn en gång och äter duktigt! Få se vad nästa steg är..?
Den här krabaten surrade omkring och jag var lite orolig för att han skulle röva bort en larv...men han brydde sig mer om sitt utseende och putsade sina antenner noga...
Kanske hade han tänkt uppvakta lilla fröken Fluga?
Små droppar kvar i blommorna efter gårdagens regn. Eller min vattning kanske? Hm...

Dagens citat:
Ett bibliotek är bättre på att hjälpa dig igenom perioder utan pengar
än vad pengar är på att hjälpa dig igenom perioder utan bibliotek!
(Okänd)

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Alltså jag är helt facinerad av dina bilder!! Så otroligt fina!
Du är verkligen duktig med kameran, sedan antar jag att du har en "hyfsad" kamera också ;)
Kram

AnnaKK sa...

Flinar en aning åt dagens citat, för det stämmer verkligen bra in på mej just nu. Så här i slutet av månaden är det ganska tomt i pengabörsen efter att månadens grymma räkningsskörd är betald... Så idag har jag varit på bibblan och skaffat mej både gratisnöje (lånat några tidskrifter) och inspiration till de kommande dagarnas mat som lär vara typ bröd och vatten... (Lånat en bok om brödbak). :-D

Är det systemkameran du använt till dessa urfina foton!?

Maria Thorbjörnsson sa...

Ord och bild i härlig harmoni..gillas..ha det..Maria

soffie sa...

ååå va vackra bilder,
kram