07 september 2010

Störst går först!

(Sony A390, f5,6, 1/800s 18-55mm om nån är intresserad ;)
Här får man vackert vänta på sin tur! Haha! Jag såg först när jag kom hem att det hade blivit en såpass bra bild. Har kameran på A-läge med f 5,6 och då ställer den in tiden själv...
Här sitter flugornas herrar(?) på varsitt nypon och är sams!
Men när det kom en till så tog det hus i helsike! Och här slog jag tre flugor i en smäll! Eller i en bild rättare sagt!
Jag tror att denna lilla fluga satt och lekte att den körde ikapp med bilen! Inte vet jag hur fort flugor kan flyga...men inte lika fort som en bil kanske...
Jaa...veeeeem kan det vara? :P
Glitterbollar i gräset. Morgonens dagg sitter kvar länge i skuggan. Det var ganska varmt ute här på förmiddagen och i en trädgård stod två rådjur och mumsade på något, men de såg mig och skuttade iväg så det blev ingen bild... 

13 kommentarer:

mimmi sa...

Så himla fina bilder igen från dig :)
Och vilken bild du fick till med den flygande humlan också :)
Jag blir ännu mer sugen på att gå ut och fota när jag ser dina bilder...Jag försökte idag ..men jag blåste in rätt fort .. jag vågar inte vara ute när det blåser för kallt :)

Thorbjörn sa...

Kan det vara en tvestjärt som gömmer sig?

Pialotta sa...

Humlebilden fick du till riktigt bra... Hmmmmmmmmmmmmm .. A och alla inställningar, tror jag får ta mig till Carlboms sida för att förstå lättare;)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Flotte bilder! Høsten kan være herlig for fotografering.

Det er deilig høstvær her jeg også bor og jeg nyter varmen nå etter en heller dårlig sommer på våre kanter.

Ha fortsatt en fin dag!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zurr sa...

Humlor som står på kö i luften för söt och god nektar...
Förbaskat bra bild!

Zurr igen sa...

Zurr, Zurr här i Knallens stad finns det bara knallemalar...
kan du fota en sådan?

Pialotta sa...

Kommentarsborttagning pågår:D Ingen aning om hur det går med filterringen.. den ligger på Posten och väntar sin mottagare:) men i mogon så.. idag har jag bakat..

Margaretha sa...

Så kul med en ny bekantskap....
Du har en jättefin blogg... verkar vara lika glad i fotografering som jag är ;o)
Återkommer gärna...
Kram på dig
Margaretha

Anonym sa...

Riktigt läckra bilder=)

Va duktiga ni är på er stolpjakt, jag är imponerad.

Ha en go kväll..det som är kvar av den..kramen Ninni

mammakero sa...

USCH!! Det som gömmer sej ser misstänkt likt en tvestjärt!
Annars så måste jag säja att du är fenomenal på pratbubblor! De är klockrena (som Vrooom)

AnnaKK sa...

Tvestjärten är precis ett foto i min smak! :-D

Inställningen med automatisk slutartid (och eget val av bländaren) använder jag till si så där 99%. Ett tag var jag inne på att lära mej köra helmanuellt, men det blev för mycket annat att tänka på än på själva motivet, tyckte jag... <:-)