15 september 2010

Morgonpigg!

Förra året den 12 september var det soligt och solrosorna blommade! Detta är fotat med Nikon P90, helt ok men...
...jag tycker att Sonyn tar klarare bilder och fördelen (iaf med det lånade 70-300 objektivet) är att man kan fota insekter på lite längre håll, typ en meter eller så. Annars måste man ju näääära och det är inte alltid de uppskattar att få en kameralins uppkörd i fejan. Om man säger så.

Nu har jag målat klart en liten hallmöbel. (bilder kommer!) och senare idag ska jag till..tada! IKEA igen, haha, ska försöka att inte komma bort denna gång. Men idag har jag sällskap av systerdottern och hennes små teletubbies..få se vad dom tycker om Ikea...

Dagens citat:
Lita aldrig på en smal kock!
(okänd)

4 kommentarer:

AnnaKK sa...

Go´morron, du pigga! :-)

Har inte bestämt mej för vilket läge jag är i idag, men vädret är iallafall inte så värst uppiggande - så då är det ju en fördel om man själv kan vara pigg, förstås! Försöker satsa på det då... :-D

Visst blir det bättre sting i foton tagna med en systemkamera, och fler små detaljer framträder också. Men framför allt blir ju bakgrunderna så mycket finare, och det lyfter fram huvudmotivet på ett helt annat sätt än vad en kompaktkamera förmår. :-)

Ha det så najs på IKEA!!!

Boråssol sa...

Mojjon!
Här blir det också IKEA men i Götet, sen Torslanda med en datatubbie och en blivande sådan!
Gå ej vilse i den stora lokalen.

jennifer sa...

svarar här: åh vad kul, jag skulle dö för en färgad skiva! vore hur coolt som helst :D tack på förhand härredu! :D

soffie sa...

va fina bilder å herregud va du är morgonpigg jag vaknar till först vid 9 stackars mina elever!